Еврозаконодателите вдигат летвата за "зелени" авиационни горива
Добавени са рециклирани въглеродни горива, произведени от газ от преработка на отпадъци
Европейският парламент "подкрепи исторически правила за авиационното гориво, които поставят задължителни цели за замяна на керосина с по-малко замърсяващи енергийни източници", съобщава Ройтерс, но "разшири определението за това какво може да бъде екологично гориво".
Още по темата
Новинарската служба продължава: "Съгласно одобрения текст от доставчиците ще се изисква да смесват минимум 2 % устойчиво авиационно гориво (УАГ) в керосина си от 2025 г., което ще достигне 85 % през 2050 г. - по-амбициозно от целта от 63 % до 2050 г., първоначално предложена от Комисията."
Въпреки това, съгласно условията на първоначалното предложение на Комисията, "SAF ще включва горива на биологична основа, получени от рециклирани отпадъци, и в по-малък мащаб - синтетични или електронни горива на водородна основа, произведени от възобновяеми енергийни източници", се казва в статията.
А във версията на правилата, одобрена от Европейския парламент, това определение е разширено, "като са добавени рециклирани въглеродни горива, произведени от газ от преработка на отпадъци, и биогорива, произведени от животински мазнини или дестилати".
Информационният бюлетин отбелязва, че "преди гласуването еврокомисарят по енергетиката Кадри Симсон призова законодателите да не разширяват определението за SAF и да внимават с прекалено амбициозните цели".
На друго място BusinessGreen съобщава за ново проучване, което показва, че "най-големите авиокомпании в света продължават да лобират задкулисно в Европа за политики, които подкопават глобалните цели за климата, въпреки публичната си подкрепа за целите за нулеви нетни емисии".