Очаква се до 2024 г. Китай "да стартира 80 GW (гигавата) нови проекти за въглищна енергетика всяка година", съобщава Caixin, като се позовава на "редица източници от индустрията".

Същевременно изданието отбелязва, че въглищните енергийни единици на петте най-големи генериращи компании са загубили 136 млрд. юана (18 млрд. паунда) през 2021 г. и цитира източник от енергийна компания, който казва: "Не желаем да изграждаме [нови въглищни енергийни мощности]."

По-рано този месец Bloomberg съобщи същото число от 80 GW годишно, като се позова на инженерна фирма, която изгражда въглищни енергийни проекти.

Caixin цитира "източник от енергийната индустрия", който казва, че "от 2025 г. нататък Китай може да достигне исторически връх на инсталираните мощности от въглища".

Базираното в Шанхай издание подчертава, че двете "основни изисквания" - снабдяването с електроенергия и регулирането на пика на новите енергийни източници - "стимулират" този кръг от нови проекти за въглищни електроцентрали "в голям мащаб", но бъдещият спад на въглищната енергия "не е обърнат".

Междувременно в статия на Блумбърг, озаглавена "Solar outshines wind to lead China's clean-energy transition" ("Слънчевата енергия засенчва вятърната, за да оглави прехода към чиста енергия в Китай"), пише, че според данните, публикувани миналата седмица от Националната енергийна администрация (NEA), главния енергиен регулатор на страната, през август капацитетът на слънчевата енергия в Китай е "нараснал с 1,9 % до 350 GW", "изпреварвайки вятърната, която е нараснала само с 0,2 % до 345 GW".

Освен това South China Morning Post публикува статия с мнението на Байфорд Цанг, старши политически съветник в E3G, независим тинк-танк за климатичните промени, който пише: "Последните статистически данни за енергетиката подкрепят оценката, че увеличаването на производството на въглища и одобряването на проекти [в Китай] е по-скоро отговор на кризата, отколкото промяна в политиката."

Отделно от това Yicai съобщава, че Китай ще "удължи до края на 2022 г." политиката на освобождаване на новите енергийни превозни средства (NEV) от данък върху покупката, за да "подкрепи развитието на пазара на NEV".

Базираното в Шанхай финансово издание твърди, че "благодарение на правителствените стимули продажбите на NEV са се удвоили миналия месец спрямо предходната година до 529 000", според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.