Откриха нова опасност, свързана с горещините
При температури, близки до 40 градуса, е възможно при определени условия да получите изгаряния втора степен за секунди
Обратно в новинатаКоментари - Откриха нова опасност, свързана с горещините | Времето.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
В пустинните държави (нерегистриран)
Лично съм измервал в Емирствата температура на въздуха на сянка от 64 градуса по Целзий на 1,5 м височина от тротоара. Представете си колко е на пясъка и на асфалта на слънце. Спокойно можеш да си готвиш яйца на пясъка или на колата. Често се случва подметките на обувките да не издържат когато ходи човек по улицата над 25-30 минути и започват да се отлепват. Ами ако да му се наложи да ходи бос...!
дзнам (нерегистриран)
и сега прилаганата технология запълване на фуга със стопен асвалт във варна ,води до стопяване на пряко слънце!
теодор тошев
Сега ли го откриха? Че аз това го открих преди 25 -6 години като си ощавях босите крака по улиците. Големо откритие, няма що.
Мето (нерегистриран)
А след това трябва да очакваме тия учени да открият топлата вода..
567 (нерегистриран)
Хубаво сте описали опасността, само че температура на въздуха 40 градуса , не означава температура на асфалта 40 градуса. Нагряти от слънцето бетон или асфалт, се нагорещяват до 70 градуса. Оттам идват и изгарянията. Ето и конкретно взети данни от руски сайт, при температура на въздуха 30-32 градуса 3 часа следобед (на теория това е най-горещото време), безветрено време. Резултати от измерванията: Температура на повърхността, ° С сив асфалт 52-55 сива дъска (обикновена дъска, посивяла по време) 56 бяла пластмаса 37 светлосив цимент 40-42 земя 50-55 тротоарни плочи (червени) 48 пътна бетонна плоча 50 асфалтова троха 51-52 пътен прах 48 тъмно сива (почти черна) пластмаса вътре в колата 70, стояща на слънце Като цяло е ясно - колкото по-тъмен е предмета, толкова по-горещо е в градуси. Но нашите възприятия, също зависят силно от повърхностните свойства. Лични усещания при ходене по тротоарни плочи или асфалт със среден размер на зърното: под 48 градуса - "топло, в границите на комфорт" 48-50 градуса - "горещо, но можете да вървите" 50-55 градуса - "можете да вървите, но много бързо" Гладкият асфалт се възприема като по-горещ: ако все още можете да вървите по асфалт със средно зърно, усещането ще е много по-горещо върху гладък.
Един друг (нерегистриран)
Точно това щях да напиша, но си ме изпреварил - какво общо има температурата на въздуха с температурата на повърхнините? Температурата на флуида има отношение само при конвективния топлообмен. Другита два вида са контактен и лъчист. При 40 градуса на въздуха, каква е температурата на мокрия асфалт на сянка? А какво е температурата му при 30 градуса на въздуха и максилане слънчевн интензитет по нормалата? Около мен разни черни стоманени конструкции по обяд на рпяка слънчева свитлина какви температури показват на инфрачервения термометър... А повърхността на орбиталните станции изложени на слънчева светлина знаят ли какви температури достигат в отсъствието на "въздух"? Тези от термодинамика разбират колкото и от журниластика - никак. Всяка повърхност по-гореща от флуида около нея взима отнякъде енергия и я отдавна на въздуха, водата и т.н.? Неслучайно над асфалта има мараня - издигат се топлият въздух, загрят от пътя, който е поел повече лъчиста енергия и я отдавна конвективно.
яйце (нерегистриран)
обаче можеш да си запечеш на очи, опитите отдавна продължават
Анонимен (нерегистриран)
оле мале страшна опасност
НАЙ
Слънчево и спокойно време от днес до петък, промяна в края на седмицата