Откриха нова опасност, свързана с горещините
При температури, близки до 40 градуса, е възможно при определени условия да получите изгаряния втора степен за секунди
Обратно в новинатаКоментари - Откриха нова опасност, свързана с горещините | Времето.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Анонимен (нерегистриран)
оле мале страшна опасност
яйце (нерегистриран)
обаче можеш да си запечеш на очи, опитите отдавна продължават
567 (нерегистриран)
Хубаво сте описали опасността, само че температура на въздуха 40 градуса , не означава температура на асфалта 40 градуса. Нагряти от слънцето бетон или асфалт, се нагорещяват до 70 градуса. Оттам идват и изгарянията. Ето и конкретно взети данни от руски сайт, при температура на въздуха 30-32 градуса 3 часа следобед (на теория това е най-горещото време), безветрено време. Резултати от измерванията: Температура на повърхността, ° С сив асфалт 52-55 сива дъска (обикновена дъска, посивяла по време) 56 бяла пластмаса 37 светлосив цимент 40-42 земя 50-55 тротоарни плочи (червени) 48 пътна бетонна плоча 50 асфалтова троха 51-52 пътен прах 48 тъмно сива (почти черна) пластмаса вътре в колата 70, стояща на слънце Като цяло е ясно - колкото по-тъмен е предмета, толкова по-горещо е в градуси. Но нашите възприятия, също зависят силно от повърхностните свойства. Лични усещания при ходене по тротоарни плочи или асфалт със среден размер на зърното: под 48 градуса - "топло, в границите на комфорт" 48-50 градуса - "горещо, но можете да вървите" 50-55 градуса - "можете да вървите, но много бързо" Гладкият асфалт се възприема като по-горещ: ако все още можете да вървите по асфалт със средно зърно, усещането ще е много по-горещо върху гладък.
Един друг (нерегистриран)
Точно това щях да напиша, но си ме изпреварил - какво общо има температурата на въздуха с температурата на повърхнините? Температурата на флуида има отношение само при конвективния топлообмен. Другита два вида са контактен и лъчист. При 40 градуса на въздуха, каква е температурата на мокрия асфалт на сянка? А какво е температурата му при 30 градуса на въздуха и максилане слънчевн интензитет по нормалата? Около мен разни черни стоманени конструкции по обяд на рпяка слънчева свитлина какви температури показват на инфрачервения термометър... А повърхността на орбиталните станции изложени на слънчева светлина знаят ли какви температури достигат в отсъствието на "въздух"? Тези от термодинамика разбират колкото и от журниластика - никак. Всяка повърхност по-гореща от флуида около нея взима отнякъде енергия и я отдавна на въздуха, водата и т.н.? Неслучайно над асфалта има мараня - издигат се топлият въздух, загрят от пътя, който е поел повече лъчиста енергия и я отдавна конвективно.
Мето (нерегистриран)
А след това трябва да очакваме тия учени да открият топлата вода..
теодор тошев
Сега ли го откриха? Че аз това го открих преди 25 -6 години като си ощавях босите крака по улиците. Големо откритие, няма що.
дзнам (нерегистриран)
и сега прилаганата технология запълване на фуга със стопен асвалт във варна ,води до стопяване на пряко слънце!
В пустинните държави (нерегистриран)
Лично съм измервал в Емирствата температура на въздуха на сянка от 64 градуса по Целзий на 1,5 м височина от тротоара. Представете си колко е на пясъка и на асфалта на слънце. Спокойно можеш да си готвиш яйца на пясъка или на колата. Често се случва подметките на обувките да не издържат когато ходи човек по улицата над 25-30 минути и започват да се отлепват. Ами ако да му се наложи да ходи бос...!
НАЙ
Слънчево и спокойно време от днес до петък, промяна в края на седмицата
Пътна обстановка