Групите за опазване на околната среда предупредиха правителството на Обединеното Кралство да игнорира това, което те наричат ​​"нездрава свърфиксация" заради използването на водород за осигуряване на топлина, съобщава BBC News.

В писмо до бизнес секретаря Куази Куатенг днес групи, включително WWF-UK, Greenpeace,  призоваха правителството да прекрати финансирането на "синия" водород.

"Синият" водород, който се получава чрез разграждане на природен газ при високи температури, е "много по-добър за климата, отколкото природният газ", казват зелените, но "е несъвместим с нулевовъглеродна Великобритания".

Писмото също така твърди, че "зеленият" водород - който използва "излишък от електроенергия, произведен в бурни нощи от вятърните паркове за освобождаване на водород от водата с помощта на електролиза" - трябва да се използва за подхранване на промишлени процеси, нуждаещи се от огромни количества топлина, а не за отопление на домовете.

Куатенг, който отговаря и за енергията на острова скоро ще публикува стратегия за водорода, отбелязва изданието, добавяйки, че правителството декларира, че иска да подкрепи както синия, така и зеления водород и работи по стандарт за определяне на "нисковъглероден водород".

Междувременно Energy Monitor разглежда нов доклад на Aurora Energy Research, който разкрива, че "водородът е ключът към декарбонизацията на трудно намаляващитеемисиите си  индустриални сектори". 

Times съобщава, че продажбите на "зелени" автомобили във Великобритания официално са изпреварили тези на дизелите за първи път през 2020 г. и п родължава: "Новите данни, публикувани от Министерството на транспорта, показват, че са били продадени 338 000 нови" алтернативно захранвани "коли регистрирани във Великобритания през 2020 г. в сравнение със само 295 000 дизела.

Беше разкрито, че автомобилите с алтернативно гориво - предимно чисто електрически модели и хибриди, работещи както с двигател с вътрешно горене, така и с мощност от батерия, са отбелязали 87% ръст на продажбите на годишна база.

" Спадът в продажбите на дизелови коли "е ускорен от въвеждането на зона с ултра ниски емисии в централен Лондон, която начислява такси за собствениците на най-замърсяващите автомобили", отбелязва вестникът.