Вносът на въглища в Китай е достигнал рекордно ниво през 2023 г. с обем от 474,4 млн. метрични тона по данни на Генералната митническа администрация, съобщава China Daily.

Това представлява "ръст от 61,8% на годишна база", пише държавният вестник, като добавя, че стойността на вноса е нараснала с 24% до 377 млрд. юана (53 млрд. долара).

Ройтерс отразява същата новина, като добавя, че тя "е над очакванията на анализаторите за 460-470 млн. тона за цялата година". Базираният в Хонконг вестник South China Morning Post пише, че през 2024 г. се очаква Китай да бъде най-големият потребител на петрол, "за да изхранва растящата си икономика", като на него се падат над 25% от новото търсене на петрол в световен мащаб.

Китайското издание Jiemian съобщава, че Китайската национална офшорна петролна корпорация (CNOOC), един от най-големите производители на петрол в Китай, е постигнала нов рекорд в добива на нефт и газ от находището Бохай, като през 2023 г. добивът е надхвърлил 36,8 млн. тона.

Междувременно China Energy Net съобщава, че според Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) през 2023 г. Китай е произвел и продал "над 30 млн. автомобила, достигайки исторически връх", от които износът възлиза на 4,9 млн.

Друга статия на China Energy Net съобщава, че според фирмата за пазарни проучвания Canalys глобалните продажби на превозни средства с нова енергия (NEVs, основно електрически превозни средства) се очаква да "нараснат с 29% през 2023 г.", като се очаква Китай да "запази позицията си на най-голям пазар за NEVs..., на който се падат 55,5% от глобалния пазар на NEVs". Държавният телевизионен оператор CGTN твърди, че през 2023 г. Китай е изнесъл 1,2 млн. автомобила NEV, което представлява 77,6% увеличение спрямо 2022 г. и съставлява "над 24% от общия износ на автомобили от Китай през миналата година".

Отделно от това, свързаният с Комунистическата партия вестник People's Daily казва, че на 1 януари 2024 г. Законът за намаляване на инфлацията в САЩ "въвежда нови правила за закупуване на батерии", които са "ясен пример", че САЩ "политизират икономическите въпроси и създават търговски бариери във веригата за доставки на батерии".

Подкрепящият държавата вестник Global Times съобщава, че работната група за засилване на действията в областта на климата през 2020 г. между Китай и САЩ "е стартирала в петък чрез видеоконференция".

Съпредседатели на срещата са Сие Джънхуа, специален пратеник на Китай по въпросите на климата, и Джон Кери, специален пратеник на президента на САЩ по въпросите на климата. Работната група ще "провежда диалог, свързан с политиките, мерките и технологиите за контрол и намаляване на емисиите", наред с други области. И накрая, китайското икономическо издание Caixin съобщава, че експертите "твърдят, че новите електроцентрали трябва да се строят по-близо до местата, където електричеството е най-необходимо".