Медии: Забраните на бензиновите и дизелови автомобили до 2030 година са "електрически мечти"
Форсирането на целите можело да доведе до нежизнеспособен пазар и милиони гневни шофьори
В редакционна статия на Times се казва, че Обединеното кралство се нуждае от надежден план за постигане на целта за забрана на продажбите на бензинови автомобили до 2030 г., след като публикува новина, в която лобисти, подкрепящи горивата и крайно десни консерватори призовават за отпадане на тази цел (вж. по-горе).
Редакционната статия не стига до призива за отпадане на целта, но казва, че правителството трябва да направи повече за стимулиране на продажбите на електрически автомобили и да инсталира повече обществени зарядни точки, за да сведе до минимум "безпокойството" на потребителите относно пробега и опасенията за разходите.
В статията се добавя: "Ако правителството има сериозни намерения по отношение на целта, то трябва да избере както средствата, така и целите. В противен случай ще остане с нежизнеспособен пазар и милиони гневни шофьори."
Друг материал в Daily Telegraph изразява съжаление за "отчаяния лов на пари" за нови ядрени централи в Обединеното кралство, след като съобщава, че министрите са се обърнали към държавите от Персийския залив за инвестиции (вж. по-горе).
В статията се казва: "През 50-те години на миналия век Великобритания беше водеща в областта на ядрената енергетика. Навремето ние финансирахме, проектирахме и построихме свои собствени реактори. Но години на пренебрегване и разчитане на евтиния и изобилен газ означаваха, че сме загубили инженерния опит за изграждане на нови централи, а фиксацията върху "нетната нула" отблъсна инвеститорите. Какво се случи?"
Daily Telegraph публикува и коментар на Анди Майер, главен оперативен директор на скептичния по отношение на климата Institute of Economic Affairs, в който сериозно е изписано заглавието: "Фанатизмът за нулево нетно потребление ни връща в тъмните векове".
В първия параграф на статията се твърди, че преходът към нулево нетно потребление крие риск от "прекъсване на електрозахранването и замръзване", което "от своя страна крие риск от измръзване на възрастните и уязвимите хора".
Daily Telegraph помества и коментар на бизнес редактора на GB News Лиъм Халиган, който критикува неочаквания данък върху петролните и газовите компании, работещи в Северно море. В същото време в. "Гардиън" помества обяснителен материал за това дали Обединеното кралство наистина има нужда да прави повече сондажи за нефт и газ в Северно море.
Financial Times в своя редакционна статия също разглежда как крал Чарлз е "дълбоко свързан" с офшорната вятърна индустрия - защото притежава по-голямата част от морското дъно на страната.