Производството от вятърни електроцентрали е вторият по големина източник на електроенергия в Китай
То съставлява 11 % от общото производство в страната
International Energy Net съобщава, че през първото тримесечие на 2024 г. производството на електроенергия от вятърни генератори в Китай изпреварва производството на електроенергия от водноелектрически централи и става вторият по големина източник на електроенергия, като съставлява 11 % от общото производство в страната.
Още по темата
Bloomberg съобщава, че китайският производител на слънчева енергия Longi е заявил пред анализатори, че в соларната индустрия може да се наблюдава свръхпредлагане "до две години".
Финансовият вестник Caixin съобщава, че енергийната реформа в Китай "изглежда се намира на някакъв кръстопът", цитирайки няколко анонимни участници в отрасъла, които казват, че "следващите стъпки ще се съсредоточат върху изясняването на правата на разпределението и търговията с електроенергия, както и върху определянето на ролята на местните власти при осъществяването на тези реформи".
Базираният в Хонконг вестник South China Morning Post съобщава, че китайски учени са разработили твърдотелна литиева батерия, която съответства на характеристиките на други батерии от "следващо поколение" при "по-малко от 10 % от цената". Държавната информационна агенция Синхуа съобщава, че китайски изследователи са създали материал, който може да охлажда сгради, което би могло да намали "значително" въглеродните емисии.
Отделно от това Синхуа съобщава, че износът на нови енергийни превозни средства (NEV) от Китай е достигнал 80 000 единици през юни, което е с 12,3 % повече на годишна база, а общият износ на NEV от януари до юни 2024 г. е достигнал 586 000 единици, по данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Икономическият вестник Yicai съобщава, че CPCA е заявила, че продажбите на автомобили в Китай са продължили да спадат през юни, тъй като "слабото търсене" на автомобили с бензинови двигатели е "компенсирало рязкото увеличение" на продажбите на NEV, които са скочили с близо 29 % на годишна база. Caixin твърди, че китайските марки автомобили са "оглавили" продажбите на автомобили в Израел през първите шест месеца на 2024 г., като добавя, че почти 70% от продадените в Израел NEV са били от Китай.
Ройтерс твърди, че според CPCA временните мита на ЕС върху китайския внос на NEV "намаляват с 20-30 процентни пункта" темпа на растеж на китайския износ на NEV, който е спаднал до едва 10%. Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) заявява, че е "разочарована и не може да приеме" допълнителните тарифи на ЕС, пише Yicai. Bloomberg цитира Хорхе Толедо, посланик на ЕС в Китай, който в неделя заяви, че Китай е отговорил "само преди девет дни" на исканията на ЕС за разговори по антисубсидийната проверка на блока, въпреки че Брюксел е "предлагал консултации" на Пекин по случая "от месеци".
Синхуа съобщава, че в понеделник китайският президент Си Дзинпин е изпратил "поздравително писмо" до Форума за зелено развитие на страните от Шанхайската организация за сътрудничество (ШОС), в което се казва, че страните членки искат да "опазват околната среда и да насърчават зеленото развитие".
Агенция "Блумбърг" съобщава, че "поредното изключително горещо лято, придружено от суша, наводнения и тайфуни, излага на риск реколтата от селскостопански култури в Китай и повишава търсенето на електроенергия".
Вестник "Наука и технологии" съобщава, че Китай е отпуснал 200 млн. юана (27,5 млн. долара), за да помогне на Хунан и Дзянси "бързо да възстановят нормалното производство и условията на живот" след екстремните метеорологични явления в двете провинции. Вестникът съобщава, че Джънджоу, столицата на провинция Хънан, е издал предупреждение за сини наводнения, тъй като "валежите... са продължили девет часа, като са се натрупали повече от 110 мм". В последните две статии не се споменава изменението на климата