Китайски официални лица обявиха, че крайбрежните райони на Китай са преживели "най-голямото си повишение на морско равнище в историята", което се покачва с по-бързи темпове от средното за света в продължение на две последователни години, съобщава CNN. Повишаването на морското равнище представлява "значителна опасност" за крайбрежните градове, включително финансовия център Шанхай, се казва още в статията.

През 2022 г. морското равнище по крайбрежието на Китай е било с 94 милиметра по-високо от "нормалното" (средната стойност за периода 1993-2011 г.), което го прави най-високото от началото на записите през 1980 г., пише изданието.

Уанг Хуа, служител от Министерството на природните ресурси, е заявил , че покачването се дължи на "глобалното затопляне", допълва изданието. Сингапурската CNA също отразява новината.

Междувременно вчера китайското правителство обяви, че двустранната търговия между Китай и Русия е показала "стабилна" тенденция на растеж през първото тримесечие на 2023 г., при което енергийното сътрудничество е продължило да се задълбочава, според китайската държавна медия Global Times.

В отделен репортаж на Global Times Джан Цзянхуа, ръководител на Китайската национална енергийна администрация (NEA), заявява, че енергийната търговия между Китай и Русия е "крайъгълен камък" на двустранното сътрудничество.

Forbes помества коментар на Ариел Коен, старши сътрудник в Атлантическия съвет, който пише: "След като енергийно зависимата руска икономика изчерпа възможностите си, тя все повече се насочва към Китай".

Междувременно, приключи посещението на бразилския президент Луис Инасио Лула да Силва в Китай. CNN съобщава, че двете страни вероятно ще постигнат споразумение за търговията с въглеродни емисии.

Китай е основен купувач на пазара на въглеродни емисии, а Бразилия "контролира около 15 % от световния потенциал за поглъщане на въглерод от атмосферата", се казва още в статията. Американският новинарски уебсайт Axios пише, че неотдавнашно проучване на общественото мнение показва, че мнозинството от американците твърдят, че САЩ и Китай не са в състояние да работят заедно по въпроси, включващи изменението на климата и инфекциозните болести.

На друго място Ройтерс пише, че производителите на електрически товарни автомобили (ECV), като китайската марка Maxus, са имали възможност да се установят на европейския пазар поради забавеното навлизане на традиционните автомобилни производители в този бизнес.

Ройтерс твърди, че емисиите от електроенергия може да се влошат през 2023 г. благодарение на "засиленото изгаряне на въглища, подхранващо промишленото възстановяване" в Китай, въпреки факта, че "възобновяемите енергийни източници печелят пазарен дял с рекордни темпове във всеки важен енергиен сектор".

И накрая, CGTN казва, че от март тази година Китай е преживял четири "прашни метеорологични процеса", като се позовава на главния синоптик на Централната метеорологична станция. Държавният телевизионен оператор добавя, че "затоплянето на температурите и оскъдните валежи" са били основните причини за това време.