Европейските производители на автомобили са поискали от китайските да локализират производството
Според анализатори китайските компании могат да се сблъскат с предизвикателства, свързани със законите за опазване на околната среда, когато изграждат заводи в Европа
Китайските доставчици на акумулатори и материали за акумулатори "според сведенията са били помолени от своите европейски клиенти, като BMW, Volkswagen и Stellantis", да започнат производство в Европа "възможно най-скоро", съобщава Yicai.
Още по темата
Китайското финансово издание допълва, че според анализатори от бранша китайските компании могат да се сблъскат с предизвикателства, свързани със законите за опазване на околната среда, когато изграждат заводи в Европа, особено при производството на графит - аноден материал за акумулатори, докато производителите на автомобили от различните европейски държави имат различни производствени изисквания.
Отделно от това европейският сектор на вятърната енергия ще има същата съдба като опустошената соларна индустрия, ако властите не ограничат навлизането на пазара на евтино китайско оборудване за вятърна енергия, цитира хонконгският вестник South China Morning Post думите на главния изпълнителен директор на Siemens Energy Кристиан Брух.
В статията се казва, че Брух е добавил, че Siemens ще подкрепи ЕС да въведе или квоти, или качествени критерии за стимулиране на вятърния сектор в ЕС. протекционистки мерки, предприети от САЩ и Европа, ще навредят на собственото им дългосрочно развитие и ще затруднят напредъка и просперитета на света".
Държавният индустриален вестник "China Energy News" съобщава, че Министерството на промишлеността и информационните технологии (MIIT) е издало политика, в която се казва, че до 2025 г. ще бъде създадена "предварителна рамка за стандарти за въглероден пик и неутралност в промишлените сектори", а до 2030 г. ще бъде създадена "по-всеобхватна" рамка.
В друга статия на China Energy News се съобщава, че Националната енергийна администрация (NEA) е издала план за формулиране, изменение и допълнение на индустриалните стандарти в енергийния сектор за 2023 г..
Свързаният с Комунистическата партия вестник People's Daily съобщава, че "първият зелен финансов продукт в Китай, базиран на екологични данни за околната среда", наскоро е завършил първите си транзакции на борсата.
Блумбърг съобщава, че "въглищният бум в Китай се забавя", тъй като "четирите най-големи въглищни центъра в страната, на които се пада над 80 % от добива, са се отказали от... амбициозни цели" и вместо това насочват инвестициите си към... чиста енергия.
Токийският Nikkei Asia публикува анализ на енергийната консултантска компания Wood Mackenzie, според който Китай може да не постигне националните си цели за емисиите на парникови газове до края на 2029 г., тъй като интензивността на емисиите в Китай е на път да спадне с 63% между 2005 и 2030 г., което е под националната цел от 65%.