Франция, Испания и Португалия ще строят газопровод Барселона-Марсилия
Страните представят подводния тръбопровод като екологичен проект
Франция, Испания и Португалия се споразумяват за изграждането на газопровода Барселона-Марсилия
Още по темата
- Последните оцелели планински горили - застрашени от сондажи за добив на нефт и газ
- Трудно споразумение за намаляване на емисиите на парникови газове от ирландските ферми
- Новият нефт и газ са в противоречие с екологичните цели - доклад
- Нова Зеландия предлага данък върху "замърсяващите газове" на кравите и овцете
В края на миналата седмица Испания, Португалия и Франция обявиха планове за изграждане на морски газопровод за пренос на водород и газ между Барселона и Марсилия, съобщава Ройтерс.
Този план заменя плановете за разширяване на т.нар. газопровод MidCat през Пиренеите, на които Франция се противопостави.
Новинарската служба продължава: "Маршрутът, наречен BarMar, ще се използва главно за изпомпване на екологичен водород и други възобновяеми газове, но също така временно ще позволи транспортирането на "ограничено количество" природен газ, за да се облекчи енергийната криза в Европа, заяви португалският министър-председател Антонио Коста...
Проектът BarMar разрешава противопоречията между Испания и Португалия от една страна, които искаха да разширят газопровода MidCat, за да могат да продават газ на Централна Европа и Франция, която твърдеше, че изграждането на газопровода ще отнеме твърде много време, за да се решат краткосрочните проблеми с доставките."
Испания и Франция се договориха също така да ускорят изграждането на електрическа връзка през Бискайския залив и да определят и работят по други връзки между двете национални мрежи, пише изданието.
Лидерите на трите държави се договориха да се срещнат отново в Аликанте, Испания на 9 декември, за да вземат решение относно графика за изграждане и начина на финансиране на газопровода.
Един от енергийните експерти казва пред Financial Times, че страните представят подводния тръбопровод като екологичен проект, като заявяват, че той ще пренася предимно водород, за да може да получи финансиране от ЕС.
Експертът добавя: "Той ще бъде изграден само ако ЕС отпусне парите."