Блумбърг съобщава, че Китай изгражда "огромен брой нови електроцентрали на въглища", "потенциално повече от оперативния капацитет на САЩ, въпреки че знае, че централите вероятно никога няма да бъдат използвани напълно".

"Загадката" защо "водещият производител на чиста енергия в света" инвестира толкова много в "най-замърсяващото" и "все по-скъпо" изкопаемо гориво "показва дълбочината на загрижеността на Пекин за глобалното свиване на енергийните доставки", пише изданието.

То добавя, че този ход също така "отразява планирането на постепенното понижаване на ролята на въглищата - от основен източник на енергия до широко достъпен, но често бездействащ резервен вариант за бързо разрастващия се парк от възобновяеми енергийни източници в Китай".

Междувременно държавният индустриален вестник "China Energy News" съобщава, че според Ли Гао, генерален директор на отдела за климатични промени към китайското министерство на екологията и околната среда (МЕО), към 21 октомври кумулативните квоти за въглеродни емисии, изтъргувани чрез националния пазар за търговия с въглеродни емисии, са достигнали "около 196 млн. тона с кумулативен оборот от 8,58 млрд. юана (1,17 млрд. долара)".

Той добавя, че пазарът "като цяло функционира гладко и организирано".

CNBC пише, че цените на петрола са се понижили в понеделник след "по-слаби от очакваното данни за фабричната активност в Китай" и в отговор на "опасенията, че разширяващите се ограничения на Covid-19 в страната ще ограничат търсенето".

И накрая, цитирайки Джао Лицзян, говорител на китайското външно министерство, Global Times пише, че като "водещ" проект на инициативата "Пояс и път" (BRI), китайският икономически коридор в Пакистан (CPEC) се е превърнал в "забележителност в китайско-пакистанското сътрудничество", която е "силно допринесла за икономическото развитие на Пакистан и подобряването на условията на живот там".

На заседанието на Съвместния комитет за сътрудничество (СКС) на CPEC "беше подчертано значението на ключови проекти за развитие на енергетиката и инфраструктурата, включително електроцентрали, магистрали и шосета, които предоставиха безброй възможности за социално-икономическо развитие в Пакистан", допълва държавният вестник.