САЩ затягат контрола върху петролните и газовите компании, които изпускат парникови газове
Сондажите за нефт и газ на публична земя вече ще трябва да удостоверяват, че ще улавят целия метан от своите обекти
Още по темата
Петролните и газовите компании ще трябва да намалят емисиите си на метан съгласно ново правило, финализирано от Бюрото за управление на земите, подразделение на Министерството на вътрешните работи на САЩ, съобщава Washington Post.
Правилото се основава на по-широките планове на администрацията на Байдън за намаляване на емисиите на метан, тъй като мощният парников газ е причина за почти една трета от глобалното затопляне, се посочва в статията.
Сондажите за нефт и газ на публична земя вече ще трябва да удостоверяват, че ще улавят целия метан от своите обекти или ще предложат план за намаляване на загубите на газ, съобщава Hill.
Очаква се това правило да генерира 51 млн. долара годишно държавни приходи и 17,9 млн. долара ползи за обществото, свързани с климата, се допълва в статията. Правилото следва публикуването на по-обширен план за намаляване на метана, обявен от Агенцията за опазване на околната среда през декември, съобщава Асошиейтед прес.
Този план е насочен към съществуващите петролни и газови кладенци в САЩ, а не само към новите кладенци, както беше при предишните разпоредби, както и към регулирането на по-малките кладенци, които откриват и запушват течове на метан, добавя тя.
В други новини от САЩ редица американски градове по източното крайбрежие потъват, което увеличава риска от наводнения поради покачването на морското равнище, съобщава Guardian.
Ню Йорк, Балтимор и Норфолк в щата Вирджиния потъват с между 1 и 2 мм годишно между 2007 и 2020 г., докато други места потъват с двойно или тройно по-бързи темпове през периода, посочва изданието. На някои места потъването се дължи на изпомпването на подпочвените води за водоснабдяване или за добив на природен газ, но "Ню Йорк и други градове потъват под тежестта на сградите, които се притискат в меката почва", се обяснява в статията.
На други места срутването на моста "Франсис Скот Кий" в Балтимор във вторник прекъсна достъпа до голяма част от пристанищата на градовете, като наруши доставките на "автомобили, въглища и тофу", съобщава "Вашингтон пост".
Изданието цитира Алексис Елендер, водещ анализатор в компанията за глобално търговско разузнаване Kpler, който казва: "Пристанището е на второ място в страната по износ на въглища през миналата година, по данни на щата Мериленд. Но то не е огромен глобален доставчик на енергийни въглища и смущенията вероятно могат да бъдат компенсирани със заместители от Австралия или Индонезия, ако се наложи", смятат от компанията.