Китайското пренасищане със соларни панели притиска европейските доставчици, цените падат
Развитите страни имат тенденция да са с по-високи въглеродни емисии, основани на потреблението, отколкото емисиите, основани на производството
Японското издание за икономически новини Nikkei Asia съобщава, че проблемът със свръхкапацитета в производството на слънчеви панели в Китай е "накарал европейските производители да затворят фабрики и да потърсят подкрепа от политиците", тъй като цените на слънчевите панели са спаднали с 50% през изминалата година.
Още по темата
Блумбърг съобщава, че "обществената подкрепа за "зелената сделка" на ЕС, целяща премахване на въглеродните емисии до 2050 г., е под заплаха" поради опасенията от "потока от стимули за чисти технологии, отприщен от САЩ и Китай", които правят местните продукти по-малко конкурентоспособни.
В друг доклад на Nikkei Asia се казва, че китайските производители на превозни средства с "нова енергия" (NEV), като Great Wall Motor и BYD, изпитват разочарование от слабите си продажби в Германия, като Great Wall Motor вече закрива централата си в Европа и уволнява целия си персонал.
Изданието за икономически новини Caixin съобщава, че създаването на собствена база данни за въглеродния отпечатък на Китай е ключов начин за справяне с пречките пред износа на литиево-йонни батерии от страната, като например новия законопроект на ЕС за батериите и други въглеродни тарифи, тъй като може да помогне за намаляване на надценяването на въглеродния отпечатък, причинено от липсата на данни.
Междувременно държавната информационна агенция Синхуа съобщава, че тъй като светът се стреми към по-зелено бъдеще, китайските компании, които изграждат заводи в чужбина, ще донесат повече възможности за местната икономика и за глобалната програма за чиста енергия.
Синхуа помества анализ на твърдението за свръхкапацитет на Китай, в който се твърди, че обвинението от страна на САЩ "изопачава фактите и законите на икономиката" и е "пореден пример за икономическа принуда и тормоз от страна на САЩ".
Файненшъл Таймс цитира икономиста Живей Джан, който казва, че Китай "не може да зависи само от износа, за да движи икономиката си". Базираният в Хонконг вестник South China Morning Post (SCMP) съобщава, че анализатори са заявили, че САЩ "трябва да управляват конкуренцията и да комуникират ясно с Пекин, за да предотвратят ескалирането на конфликти", в отговор на статия, критикуваща политиката на администрацията на Байдън по отношение на Китай.
В статия на Forbes се казва, че китайските производители в сектора на NEV имат предимство в разходите поради "по-ниските разходи за труд и силната държавна подкрепа", което е довело до настоящото напрежение в световната търговия.
В други статии за Китай Financial Times съобщава, че опитите на Русия да сключи голямо споразумение за газопровод с Китай се провалиха заради това, което Москва смята за неразумни изисквания на Пекин по отношение на цените и нивата на доставки.
Изданието за енергийни новини BJX News съобщава, че последните данни от Националния център за мониторинг на потреблението на нова енергия и ранно предупреждение в Китай показват, че от януари до април тази година степента на използване на слънчевата енергия е 96,3 %, а на вятърната - 96,1 %. SCMP съобщава, че задвижваните с водород "лесни за каране" велосипеди наскоро са били изтеглени от улиците в Китай, като страната "се стреми да използва силата на водорода".
China Daily публикува доклад на Китайската академия на науките за "въглеродните емисии, основани на потреблението". В доклада се констатира, че въз основа на данни от 1990 г. до 2019 г. "развитите страни имат тенденция да имат по-високи въглеродни емисии, основани на потреблението, отколкото емисиите, основани на производството, докато развиващите се страни показват обратната тенденция".