Рискованият план за електроснабдяването на Германия
Според медии, загубата на руския евтин природен газ изостря проблемите на производителите в тежкото машиностроене
Германското федерално правителство има за цел радикално да промени производството на електроенергия, като въглищата ще бъдат заменени с нови газови електроцентрали, които могат да компенсират колебанията във възобновяемите енергийни източници, съобщава Der Spiegel.
Още по темата
- Германия: Правителството отново поставя под въпрос спирането на въглищата до 2030 г.
- Индия увеличава производството си на електроенергия от въглища с 80 GW до 2031-32 г.
- Бангладеш е утроил произвежданата от въглища електроенергия през 2023 г
- Китай отчита рекордно висок внос на въглища в цялата си история
Изданието допълва, че тези газови електроцентрали в бъдеще ще работят с водород. Експерти обаче предупреждават, че планът е посрещнат "на нож", отбелязва вестникът.
Материалът продължава, че германският министър на икономиката Роберт Хабек първоначално е искал да насърчи изграждането на нови електроцентрали с капацитет от почти 25 гигавата (GW), но сега, според него, "около 10GW би трябвало да са достатъчни".
Дали постепенното премахване на въглищата в Германия до 2030 г. все още е възможно при това намаление, е "въпрос на различни мнения сред експертите", добавя изданието.
Междувременно Bloomberg помества новина, в която се посочва, че "основите на индустриалната машина на Германия са паднали като домино", като се отбелязва, че САЩ се отдалечават от Европа, конкурирайки се за инвестиции в областта на климата, докато Китай представлява все по-голямо съперничество и "вече не е ненаситен купувач на германски стоки".
Изданието допълва, че загубата на руския "евтин природен газ" изостря проблемите на производителите на тежки изделия.
И накрая, Германия планира да гласува в подкрепа на плановете на ЕС за намаляване на емисиите от камиони, съобщават правителствени източници в петък, след като по-рано тази седмица позицията на Берлин беше неясна поради разногласия в управляващата коалиция, съобщава Ройтерс.
В нея се казва, че миналия месец Европейският съвет и парламентът са постигнали съгласие по предварителна сделка за намаляване на емисиите на CO2 от тежкотоварни автомобили с 90% до 2040 г. в сравнение с нивата от 2019 г.