Германия: Газовата индустрия празнува пробив в закона за отоплението

Компромисът, постигнат от коалиционното правителство на Германия, относно постепенното въвеждане на "щадящо климата" битово отопление, беше приет положително от газовата индустрия, съобщава Die Welt.

По-специално тя приветства фиксираните квоти за използване на "зелени газове" от 2029 г. Гералд Линке, ръководител на асоциацията на газовия и водния сектор DVGW, е цитиран да казва, че "водородът и зелените газове ще бъдат фиксирани компоненти на бъдещия пазар на отопление".

Лидерите на германските управляващи партии - ГСДП, Зелените и СвДП - се споразумяха във вторник за подробностите на планирания закон за енергията в сградите, обяснява Die Welt.

Изданието допълва, че споразумението позволява продължаване на експлоатацията на газови котли, ако те използват 15% "биогаз" от 2029 г., 30% от 2035 г. и 60% от 2040 г.

Въпреки това вестникът отбелязва, че неправителствени организации като WWF, Deutsche Umwelthilfe и NABU са се обявили против разрешаването на "зелените газове".

Die Zeit добавя, че все още не е сигурно дали проектозаконът ще мине през парламента преди лятната ваканция. BR24 съобщава, че експертът по комуникации и политически съветник Йоханес Хилйе смята, че германската коалиция е била "увредена" от преговорите по предложения закон.

Същевременно Clean Energy Wire (CLEW) съобщава, че стратегията на Германия за заместване на зависимостта от руския газ с втечнен природен газ (LNG) "крие значителни рискове по отношение на смекчаването на изменението на климата, тъй като търсенето в страната може да доведе до нови проекти за добив и блокиращи ефекти в чужбина, а емисиите на метан и CO2 от добива и транспорта до крайното потребление са високи".

CLEW отбелязва, че според Института за енергийни и екологични изследвания най-високи са емисиите от Алжир, втори по големина от САЩ и най-ниски от Катар, а в сравнение с природния газ, доставян по тръбопровод от Норвегия, вносът на втечнен природен газ, пристигащ в Германия, има шест до осем пъти по-голямо въздействие върху климата по веригата на доставка.

Накрая Times съобщава: "Най-популярният производител на автомобили в Обединеното кралство е намалил производството на електромобили поради "силното нежелание на клиентите". В безпрецедентен ход Фолксваген заяви, че ще отмени работата по електромобилите за най-малко шест седмици в един от най-големите си заводи в Северозападна Германия."