Колумнистът на Блумбърг Дейвид Фиклинг пише, че американският министър на финансите Джанет Йелън посещава Китай "в опит да убеди правителството и компаниите, че инвестициите им в чисти технологии са прекомерни и вредни".

Фиклинг нарича плана "протекционистична катастрофа, която ще попречи на пътя към нулево нетно потребление" и заявява: "Един от най-изтъкнатите живи икономисти отхвърля това, което е един от най-фундаменталните принципи на икономиката в продължение на повече от 200 години: сравнителното предимство.

Ако една страна може да произвежда стоки на по-ниски цени от вас, не бива да вдигате тарифни бариери. Вместо това трябва да внасяте стоките и да изпращате нещо в замяна там, където вашата промишленост е по-ефективна."

Фиклинг заключава: "В Китай не липсват проблеми, свързани с енергийния преход и държавните субсидии. Като атакува износа му на чисти технологии обаче, светът се разправя с една част от икономиката, в която преобладава частният сектор и където перспективите за намаляване на глобалните емисии са добри. Като действа като носител на тази политика, Йелън отхвърля основни принципи на икономиката, за да оправдае политика на ограничаване на обществения достъп до достъпни и чисти технологии. Това е протекционистична катастрофа в процес на създаване - както за САЩ, така и за планетата."

На друго място Син Уанг - доцент по китаистика в университета Бейлър в САЩ - твърди в South China Morning Post, че "Китай не е виновен за охлювските темпове на напредъка на САЩ в областта на електрониката". Той твърди, че "опасенията на Вашингтон за въздействието на свръхпроизводството в Китай върху американските фирми са явно повече политически, отколкото икономически" и заявява, че високите пазарни цени в САЩ пречат на широкото разпространение на електромобилите.

Ветеранът от индустрията на изкопаемите горива Дейвид Блекмън пише в Daily Telegraph, че "американската индустрия за електрически превозни средства се е ударила в стената".

Отделно от това Кана Инагаки - ръководител на бюрото в Токио на Financial Times - пише, че "японските производители на автомобили са подложени на натиск от идващата вълна от високотехнологични и евтини електрически превозни средства от Китай".

Отделно от това главният репортер на Daily Express Джайлс Шелдрик пише, че единствената британска компания за ръчно изработени електрически автомобили RWB Electric Cars планира да построи завод във Вирджиния, САЩ. И накрая, вездесъщият колумнист-климатоскептик Рос Кларк пише в Daily Telegraph, че електромобилите са "новото оръжие на правителството във войната му срещу старите".