Корабни компании биха могли да се възползват от пропуски в предстоящите правила на ООН, насочени към въглеродните емисии, предупредиха представители на индустрията.

Според тях, това  може да ограничи екологичния напредък в един от най-замърсяващите сектори в света.

Това съобщава в свой материал Файненшъл Таймс.

Материалът продължава: "Някои ръководители в сектора изтъкнаха различни слабости в правилата, които ще изискват от тях да оценяват въглеродния интензитет на отделните кораби от следващата година, а други обвиниха някои държави-членки в рамките на Международната морска организация на ООН, че се противопоставят на по-строгите мерки.

Корабоплавателният сектор обаче е подложен на обстрел и от страна на експерти, които твърдят, че правилата са били смекчени заради собственото му лобиране."

В материала се обяснява, че според вътрешни лица разпоредбите за т. нар "индикатор за въглеродна интензивност" се използват с потенциални  обходни пътечки, с които изискванията да бъдат заобикаляни в голяма степен.

"Въз основа на исторически данни за емисиите, около 25% от контейнеровозите ще получат най-ниската оценка. Такава ще имат и 15% от танкерите за насипни товари и суров петрол.

Оценките са изготвени от индустриалната група Bimco и споделени пред Financial Times."