Правилата на ООН за корабоплаването предизвикаха буря от критики заради емисиите
Мнозина ръководители в сектора корабоплаване са изтъкнали различни слабости в правилата на световната организация
Корабни компании биха могли да се възползват от пропуски в предстоящите правила на ООН, насочени към въглеродните емисии, предупредиха представители на индустрията.
Още по темата
- Франция ще въведе данък върху частните самолети за да намали емисиите
- Няма да постигнем нулеви емисии без промяна на начина на живот, твърди британски доклад
- Глобалните емисии на CO2 ще нараснат с по-малко от 1% тази година благодарение на ВЕИ
- Обединеното кралство е далеч от постигането на целите за намаляване на въглеродните емисии
Според тях, това може да ограничи екологичния напредък в един от най-замърсяващите сектори в света.
Това съобщава в свой материал Файненшъл Таймс.
Материалът продължава: "Някои ръководители в сектора изтъкнаха различни слабости в правилата, които ще изискват от тях да оценяват въглеродния интензитет на отделните кораби от следващата година, а други обвиниха някои държави-членки в рамките на Международната морска организация на ООН, че се противопоставят на по-строгите мерки.
Корабоплавателният сектор обаче е подложен на обстрел и от страна на експерти, които твърдят, че правилата са били смекчени заради собственото му лобиране."
В материала се обяснява, че според вътрешни лица разпоредбите за т. нар "индикатор за въглеродна интензивност" се използват с потенциални обходни пътечки, с които изискванията да бъдат заобикаляни в голяма степен.
"Въз основа на исторически данни за емисиите, около 25% от контейнеровозите ще получат най-ниската оценка. Такава ще имат и 15% от танкерите за насипни товари и суров петрол.
Оценките са изготвени от индустриалната група Bimco и споделени пред Financial Times."