Премиерът на Обединеното кралство Риши Сунак и канцлерът Джереми Хънт, съобщава на първа страница вестник Times, "планират да разширят извънредните данъци върху петролните и газовите компании, за да съберат около 40 млрд. паунда за пет години".

Вестникът пише, че двамата "искат да увеличат максимално приходите от извънредния данък, като увеличат ставката от 25 % на 30 %, удължат срока на действие на налога до 2028 г. и разширят схемата, така че да обхване и производителите на електроенергия". Той продължава: "Вътрешните оценки на правителството показват, че този подход би увеличил приходите от съществуващия данък, който трябва да приключи до 2026 г., с 50% до 40 млрд. Въпреки това съществува несигурност по отношение на потенциалните приходи поради променливите цени на газа."

Свързаният с това коментар за в. "Сън" на лобиста, подкрепящ автомобилния транспорт, и на климатоскептика Хауърд Кокс е озаглавен: "Колко още канцлери трябва да бъдат информирани, че само намаляването на данъка върху горивата ще накара Великобритания да тръгне напред?"

Кокс пише: "От 2010 г. насам, заедно с в. "Сън", защитавам положителните ползи от намаляването на данъка върху горивата, за да се осигурят повече разполагаеми доходи на 37-те милиона британски шофьори на автомобили, микробуси и камиони.

В момента обаче BP и Shell се наслаждават на още по-неприлични печалби, докато шофьорите се борят да плащат ескалиращите и неконтролирани цени на горивата на големите петролни корпорации."

В друг коментар от Обединеното кралство, в "Таймс", колумнистът Иън Мартин казва: "Евтиното и надеждно снабдяване с енергия е всичко, но хаосът в Уестминстър остави в безпорядък плановете за преодоляване на кризата." Той добавя: "Какво е необходимо? Интерконектори, изграждане на мрежа, съхранение на газ, вятърна енергия на сушата, по-бърза ядрена енергия. Нуждаем се от повече от почти всичко. И това няма да е безплатно. Ако има област наред с отбраната, която канцлерът трябва да приоритизира, то това е тя. От нея произтича всичко останало."

За BusinessGreen Майк Торнтън от организацията Energy Saving Trust казва: "Министрите трябва да действат сега, за да направят сградите по-ефективни и да намалят зависимостта на страната от изкопаемите горива."

Във "Файненшъл таймс" колумнистът Кат Рутър Пули коментира финансовите проблеми на стартиращата компания за производство на батерии Britishvolt: "Правителствената подкрепа е необходима за британския сектор на батериите - но не непременно за тази конкретна стартираща компания."

Друг коментар на колумнистката Хелън Томас във "Файненшъл таймс" критикува индустрията за жилищно строителство за нейните "хватки" по отношение на стандарта за бъдещи жилища, който тя описва като "закъснели изисквания за нисковъглеродно отопление и енергийна ефективност и други мерки, свързани с енергийния преход". Тя добавя: "Лобирането от страна на индустрията помогна да се убие последното издание на регламента за жилищата с нулеви въглеродни емисии през 2015 г.

В резултат на това около 1 млн. нови жилища са били построени с по-ниски стандарти за ефективност, твърди Carbon Brief, което заедно с орязването на субсидиите за саниране на жилища е навредило в тази енергийна криза."