Трюдо иска намаляване на канадските въглеродни емисии от газ и петрол с 42 на сто
Основният двигател трябва да бъде рязко повишаване на цената на въглеродните емисии - от 50 на 170 долара
Канадското правителство иска 42% намаление на емисиите от петролно-газовия сектор на страната като част от плана си за постигане на целта за намаляване на емисиите до 2030 г., съобщава Bloomberg.
Още по темата
Като цяло стратегията, изложена от министъра на околната среда Стивън Гилбо, има за цел да намали вътрешните емисии на Канада с 40% спрямо нивата от 2005 г. до 2030 г., продължава изданието.
Новинарският уебсайт отбелязва, че планът включва данъчен кредит, който да помогне на промишлеността да плати за проекти за улавяне на въглеродни емисии, но не включва конкретен таван на емисиите за сектора на изкопаемите горива, който представлява около една десета от общото икономическо производство на Канада.
Според "Глоуб енд Мейл" такъв таван е бил "обещан" от Либералната партия на министър-председателя Джъстин Трюдо на миналите избори и все още се разработва.
Ройтерс отбелязва, че планът, който представлява "първата реална пътна карта на Канада за постигане на климатичните цели за 2030 г.", включва подробни планове и 9,1 млрд. канадски долара (5,6 млрд. паунда) нови разходи за действия в областта на климата.
CBC News съобщава, че съгласно плана, цената на въглеродните емисии в Канада ще се повиши рязко от сегашното си ниво от 50 долара за тон емисии до 170 долара до 2030 г., за да се подпомогне пренасочването на потребителите към по-чисти енергийни източници.
Освен "прегръщането" на улавянето на въглеродни емисии, друга ключова област на внимание е автомобилният транспорт, допълва новинарският уебсайт, като се предвиждат повече средства за стимулиране на закупуването на леки и товарни автомобили с нулеви емисии, както и задължение до 2026 г. 20 % от всички нови продажби на лекотоварни автомобили в Канада да бъдат с нулеви емисии.
Последната точка е "бърз обрат в страна, в която преобладаващата част от продадените нови автомобили все още са с двигатели с вътрешно горене", се казва в доклада.
За повече информация относно канадските политики в областта на климата вижте профила на Канада на Carbon Brief от 2019 г.