Електрическите коли няма да решат проблема с парниковите емисии

За да стане планираното преминаване към "зелен" автопарк, ще бъдат необходими сериозни и нелеки компромиси

Обратно в новината

Коментари - Електрическите коли няма да решат проблема с парниковите емисии | Времето.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Навремето /през 70те години на ХХ век в много градове на Япония не можеше да се регистрира автомобил по-дълъг от 3,00 м. ако не докажеш че притежаваш място за паркиране. Затова се произвеждаха Сузуки, Дайхацу, Хонда и др. с нищожни габарити и двигатели от 300 до 800 ссм. В момента много производители се отказват от производство на малките си модели поради скъпоструващите агрегани за евро 5 и 6, които ги приближават по цена до автомобили от средния клас. Какво да кажем за Ферари, Ламборгини, Мезарати, Бугати, РолсРойс, Джагуар и почти всички ЕсЮВи с двигатели над 3 л. Дали емисиите на въгледвуокис и азотни окиси са ниски? Въведените у нас еко такси и акцизи са символични и не смущават баровците. А колкото до електромобилите, ако се калкулират отделените отрови и токсични продукти за производство рециклиране на батериите и зареждането им /все още в световен мащаб зелената ел енергия от възобновяеми източници е символична/ както и очакваните сривове на ел.мрежите при масово зареждане в мегаполисите, значително се изкривяват оценките за екологичността им!!!

Идеята за преминаването към „зелен“ автопарк е ясно изразена в анимационния сериал „Семейство Флинстоун“. Там е показан ясно типа екологична кола.

Тук пишещите споменаха много добра точка намаляване на обема и мощността на двигателите. Аз бих добавил да може да се наемат автомобили масово. Автомобили за наемане на ден да бъдат толкова достъпни и масово ползвани, че да няма нужда да имаш заСОБСТВЕНОСТ автомобил. За 80 процента от хората наемането на автомобил (за минути, пробег, ден, месец) е напълно достатъчно. Да не забравяме, че автомобилът е социален символ. Това трябва да се рационализира.

Изолация на сградите, икономии а не разточителност, иновации...

В електрическите коли няма нищо зелено. Само премесваме замърсяването от едно място на друго. В този смисъл много по близко до "зеленото" са автомобилите на водород. Но за да се похарчат едни пари, трябва да минем от бензин и нафта на ток, а после от ток на водород. Парите трябва да се движат иначе няма икономика, няма богати и бедни, а бе ... "козата си иска пръч". Той нали "Тефал мисли вместо нас" , къде сме тръгнали да даваме акъл на тези, които избираме , за да ни управляват.

Само със санкции, глоби, данъци.. ..и на робите да се забрани да имат коли!

Да падне бройката и от там печалбата? Това никой не си го помисля, защото ще доведе до верига от уволнения във всички свързани браншове. Потреблението трябва да расте иначе съвременната икономика е умряла. Този свят се движи от алчността и тя ще го затрие

Дрън-дрън. Електроенергията за акумулаторите на електричките откъде идва. А колко вредни емисии създава производството на толкова мощни батерии и колко -депонирането им ? И сравнението м/у вредни емисии създавани от нашите брички, спрямо едрия бизнес /транспорт, промишленост/ Но понеже се гъзим първи, на нас първо ще ни го заковат с някой закон за електрички ...

сельо, а колко е кпд-то на електрическия двигател, колко е на газовия ти пърррделник? като не разбирате на две магарета слама да разделите, си стойте по селата и не давайте акъл

А на ТЕЦа дето ти прави тока колко е КПД-то.

Веднага скача да обижда, така ли се аргументираш? Токът се произвежда все още не дотам чисто и ефективно, после имаш загуби в преносната мрежа, после батериите са още по-мръсно производство, траят малко, пробега и той ограничен... но най-досадна е цената - 80 бона за един Нисан Лийф, дето е колкото Клио вътре и след 5 години не може и 15 да му вземеш, щот батериите сдават багажа...

чувал ли си, докато се стигне кпд-то на трансформатора и т.н. и на зарядното после и на акумулатора електро химичните процеси какво е кпд-то. И да е само това, а самото производство на акумулатор? А рециклирането му?

Трябва да гледаме КПД-то на цялата система - ТЕЦ, разределителна мрежа, зареждачки, акумулатори, дригатели в колата. И ще се изненадате - не само дизелуте, но и част от бензиновите печелят това "състезание". Просто генераторите трябва да се въртят независимо дали някой тегли тока в момента или не.

Електрическият автомобил има голям смисъл в градовете, само не ми е ясно къде ще се зареждат. За големи разстояния извън градовете не е удобно. Да не говорим, преди няколко години имаше тапа посред зима на магистрала Тракия. Хората пренощуваха в колите си. Доколко батерията на ще може да топли цяла нощ.

Компромисите следва да са нна друго ниво - да се ограничи мощността на двигателя и намали общия габарит на автопмобилите. Ако отидете в Италия в някой от големите градове ще забележите, че рядко има кола по-дълга от 2.00 - 2.50 метра. В България по къса кола от 4.00 метра не се забелязва. И под 120 КС. А през 1960 година карахме коли с 40 КС. Но автопроизводителите гледат да надуват мощността, да правят по-обемни /СУВ/ автомобили, защото от това им идва печалбата. От една малка кола - малка печалба.

В Италия колите са малки, понеже градовете са стари (по-точно - антични) и съответно уличките са тесни и криви. Сигурно си виждал онова камионче Piaggio Ape, дето е всъщност преправена веспа... А при мощните двигатели идеята е друга - не да се надува с 300, а да направиш изпреварването за по-малко време. Друг е въпроса, че идиотите надуват.... За печалбата разбира се си абсолютно прав.

"в Италия в някой от големите градове ще забележите, че рядко има кола по-дълга от 2.00 - 2.50 метра." 2метра, Тия са минали на триколки с човешка тяга, като във Виетнам викаш? Нищо, сега ще им сложат и ремаркета по 2 метра дълги - за "зеления" водород... :)

Ако се приеме като световен стандарт японския кей-кар ще е нещо силно положително. Абсолютно безмислие е да се вози един задник в два тона ламарина.

Бихте ли ми припомнили кое замърсява повече - частен автомибил с 3-литров дригател на газ, или 1.4 служебна баничарка дизел? Само да ви подсетя, пробвайте да оставите работещи едното и другото в гараж или друго ограничено пространство за 1-2 минути.

Истината е , че в момента електричките (батериите) са на нивото на развитие на ДВГ отпреди 100г. -> има нещо, което работи, ама не е баш доусъвършенствано. По-важното е че все още са прекалено скъпи за обикновените хорица, които работят за малко пари и има една Корса на газ за да ходят на работа. Как такъв човек ще извади 30-50-70 000 долара за кола ? Това са глупости ! В момента (поне в БГ) няма нищо екологично в тея коли.....за справка -> ходете да видите колко са големи комините на Марица-Изток....щото "екологията" на тези коли идва все още от там !

колата на ток, тока се произвекда от въглища, петрол, газ и унищожаване на природата ...... абе бизнес му се вика ......

Няма голяма полза от електрификацията на личните МПС. Цялостното замръсяване намалява с ок 30%. Само че, никой не ограничава големите корпорации, транспортните фирми, авиацията и, най-вече, военните. Военните замръсяват безогледно и никой не отчита фактора екология при тях. Излиза, че пак обикновените хора трябва да платят сметката - от една страна самата подмяна, от друга, на всички незаинтересовани страни, изброени по-горе. Лошо за всички нас.

Нелеки компромиси - разбирай от наша страна. Един път не казаха преминаваме на зелени коли, правим за планетата и за да стане плавно спираме за 10 години данъка или зелени коли ще имат платена застраховка в близките 10 години или нещо такова. Винаги някой друг решава да има тояги и то 100% на наш гръб.

Ако всяка година на планетата се засяват по 1 милиард дървета замърсяването ще спре а и дърветата имат способноста като растат да складират въглерод за 50-100-200 години.

Това с електрическите коли е голямо извиване на средностатистическия гражданин, който ползва колата си, за да отиде на работа. Големите замърсители са най-вече бизнесите - колкото по-голям, толкова по-замърсяващ. Това камиони, това бусове - всичко е на нафта и бръмчат денонощно или поне в работното си време. Да ги задължат тях да карат на метан, водород или ток, защо мъчат обикновените хора!? То отговор има, всеки го знае, но си траем и покорно слагаме главата на дръвника...

За България ще трябват насилствени мерки това да се случи. Но тогава ще дойдат комунистите на власт, ще обещаят за всеки българин смрадлива кола и опа ето ги на власт . Който тръгне в тази посока която е нереална....да станем всички с електрички след 10..20 г. Се е самоубил политически.

Ако някой много "тъмно зелен" индивид ти го отпере, както ти предлагаш НАСИЛСТВЕНО, КАКВО ЛИ ЩЕ ПЛЯМПАШ? Навярно сама ще търсиш комунистите. Със последното ти изречение, обаче, съм съгласен!

Каква хубава статийка - научно някакси звучи. Тока видите ли бил от изкопаеми и т.н. Значи кат заредиш електромобила и си замърсил. Пък автомобилите с ДВГ сипвай нафта и карай (може и бензин). За си сипят в резервоара и карат трябва: 1. Нефта да се изпомпи - помпата потребява електричество. 2. Нефта да се складира или да се напомпи по нефтопровода от компресори ползващи електричество. 3. Нефта да се превози до рафинерията - тука се ползва рафинирано с електричество гориво за танкерите. 4. Горивото да се рафинира - завода ползва електричество. 5. Готовото гориво да се превози или до склад или до бензиностанциите -тука се ползва рафинирано с електричество гориво. 6. Готовото гориво да се изпомпи в резервоара на бензиностанцията - ползва се електричество. 7. Отпадъците някъде да се преработят (изхвърлят) на место дето няма да ви направят проблем. 8. И накрая да се сипе в автомобила на бензиностанция, отоплена и осветена с сума ти персонал и поддържащи системи дето не замърсяват хич.

Забравих да добавя че и танкерите, камионите , компресорните станции и сондите за нефт някой трябва да ги произведе- ползвайки електричество.

Петролното лоби не пуска кокала! Точно така сигурно едно време са говорили и за ДВГ, който е бил на път да измести парния. Идеята е колкото се може по-дълго да си продават нафтата и въглищата, защото изкарват трилиони от това.

Бихте ли обяснили какви са ползите от преминаването към електрически МПС, като: а) още дълго време над 50% от използваната ел. енергия ще бъде добивана от изкопаеми горива; б) производството и рециклирането на батериите им е ужасно замърсяващо; в) пробегът им е в пъти по-малък от колите с ДВГ; г) няма изградена инфраструктура за зареждането им, а нейното изграждане ще струва милиарди.

Ползата е, че не шуми и мога да си слушам Моцарт докато чакам на светофара. Някакви други въпроси?

Ябълчице непоръбена, ако си в кола и то дори среден клас и висиш на светофара, НИЩО НЯМА ДА ТИ "ШУМИ", освен вятъра в главата ти! И не споменавай Моцарт за тежест, а си признай, че слушаш Милко Калайджиев и Азис!

Личния транспорт следва напълно да се забрани. Всичко да е с масов обществен транспорт , който да е безплатен в рамките поне на окръга за жителите му. Те ходят на работа там, учене, лечение, административно обслужване.

Като ми направят автобуса да минава на 10 минути (а не на 50), да се движи на водород или ток, да ми е топло зимата и прохладно лятото, да се движи с максимално допустимата скорост, а не да се клати с 15-20 километра в час, за да стигам за 15-20 минути до широкия център или за 10 минути до метро, а не за 40 минути до 1 час, както и да идва навреме, а не да закъснява с почти час, тогава ще сляза от колата ми, която е произведена тази година, двигателят е под 1 литър кубатура и не е нафтова печка.

А, здрасти чичин!

Глупости. Много неща могат да решат електрическите коли, но още някой и друг мандат на Байдън ще е необходим. Дотогава сегашните коли с ДВГта ще са се скапали, новите електрокари ще са непосилни за 99% от обеднелите американци и просто коли няма да има. Тук през 60-те и 70-те колко коли е имало? Ами в Китай и околностите? Милиони на велосипеди и това е. Емисиите не са заради колите, а заради охолството. Неслучайно американците са нищожен процент от човечеството, а потребяваха половината ресурси. Това като се реши по икономически път и готово. Пък след Джо да дойда Камала и да доскапе световната икономика, та разни китайци и индийци пак да се върнат където бяха и ще настане една екология и ниски емисии - пълен кеф.

ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ИМАТ СМИСЪЛ САМО АКО ПОЛЗВАТ вЕИ ЕНЕРГИЯ.

Всяка година мощностите от ВЕИ се увеличават 3.67 ПЪТИ спрямо миналогодишните. Това е огромно число, защото за база се взимат вече учетворените миналогодишни.

ВЕИ енергия от ЛЕВЧЕ КИЛОВАТА, НАЛИ?

А ако ползват атомна енергия? И тогава пак имат смисъл. Ама ви е страх да не ви гръмне в двора. Ако може да е в двора на съседа и да ви дава пари да му купувате тока. Само тогава може. Гадни зелени, показвате какви сте.

Проблема с емисиите и всички други проблеми ще се решат когато планетата изчисти гнусния паразит който я смуче наречен човечество.

Има и друго. Производството на батерията + ел. мотора за ел. кола, колко замърсява спрямо производството на ДВГ за същата кола: същото, повече или по- малко.

ГРАДСКАта среда трябва да е ИЗЦЯЛО с ЕЛЕКТРОМОБИЛИ Извънградско да ползват коли с ДВГ и смесено захранване ,като тия с ДВГ да стоят на ПАРКИНГ в покрайнините на града

Кви елекромобили, бре? Ефективността им е трагична, щото токът от генератора на турбината докато стигне до трансформатора на ниско напрежение и от там да зареди батерията, вече е под КПДто на кола с ДВГ. Отделно, страшно много енергия се губи от триенето на гумите в асфалта, защото за да има реакция в контактната точка, трябва да има и приплъзване, а отделно при деформациите на гумата има и хистерезис. Работата е измислена отдавна - релсов транспорт. Няма батерии и глупости, ами направо се закачат на жиците на средно напрежение и ефективността е несравнима, а за капак триенето е стомана в стомана и загубите за задвижване са толкова малки, че веднъж като се размърда мотрисата, вече и сам човек може да я поддържа в движение чрез бутане. Сульо и пульо седнал в кола и тръгнал да обикаля между моловете - свършва тая вече. В града трамваи, между града - влакове и само за крайната отсечка коли с ДВГта. Тук при соца колко коли имаше по пътищата? Соцът идва със страшна сила и в САЩ, така че те накъдето са тръгнали, ние от там се връщаме.

Лелееее колко си глупав. Но се изказваш компетентно. Значи твърдиш, че дизеловия влак има по-високо КПД от електрическия. Направо си Велик! Знаеш ли какво е инвертор? А знаеш ли, че при всяко спиране електромобила регенерира енергията а бензиновия само отделя топлина.

Я по конкретно да уточниш, кои точно "електрокари" минават в рекуперация? МАРКА? и МОДЕЛ?

Целта не да се намалява нищо, а да се пълнят нечии джобове.

Точно кратко и ясно - ТОВА Е ОСНОВНАТА ЦЕЛ НА АГРЕСИВНАТА РЕКЛАМА, а всички розови(пардон - зелени) приказки са за да нагълтат кукичката шараните!

В теслите има едни двигатели с неодимови магнити. Та производството на тия магнити никак не било щадящо към бълване на СО2.

Такъв проблем няма..

Смешници... :-) :-) :-) . Нищо не можете да намалите. Световният Океан "произвежда" 98% от въглеродните газове! Така, че планетата ще продължи да живее своя си живот, а ние до колкото тя ни позволи!

ами ако изгориме мангалите дали ще решиме проблема?!?

Не думай! А грета знае ли го това ...

А задавали ли сте си въпроса изграждането на нужната инфраструктура колко ще влоши проблема?

Ти да видиш.....

Бойкот на всички видове автомобили - прекалено и неоснователно скъпи.

Хората са измислили как да изкарат некой лев, а сега нямало да решат газовете... какви газове бе аланкоолу- взимат парата и ни спират колите и се оправяй- купувай си електрокар, че някога бяхме номер едно в Европа по електрокари.

Нашите електрокари си бяха готов скрап.