Електрическите коли няма да решат проблема с парниковите емисии
За да стане планираното преминаване към "зелен" автопарк, ще бъдат необходими сериозни и нелеки компромиси
Обратно в новинатаКоментари - Електрическите коли няма да решат проблема с парниковите емисии | Времето.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Чичо Джо (нерегистриран)
Навремето /през 70те години на ХХ век в много градове на Япония не можеше да се регистрира автомобил по-дълъг от 3,00 м. ако не докажеш че притежаваш място за паркиране. Затова се произвеждаха Сузуки, Дайхацу, Хонда и др. с нищожни габарити и двигатели от 300 до 800 ссм. В момента много производители се отказват от производство на малките си модели поради скъпоструващите агрегани за евро 5 и 6, които ги приближават по цена до автомобили от средния клас. Какво да кажем за Ферари, Ламборгини, Мезарати, Бугати, РолсРойс, Джагуар и почти всички ЕсЮВи с двигатели над 3 л. Дали емисиите на въгледвуокис и азотни окиси са ниски? Въведените у нас еко такси и акцизи са символични и не смущават баровците. А колкото до електромобилите, ако се калкулират отделените отрови и токсични продукти за производство рециклиране на батериите и зареждането им /все още в световен мащаб зелената ел енергия от възобновяеми източници е символична/ както и очакваните сривове на ел.мрежите при масово зареждане в мегаполисите, значително се изкривяват оценките за екологичността им!!!
гост (нерегистриран)
Идеята за преминаването към „зелен“ автопарк е ясно изразена в анимационния сериал „Семейство Флинстоун“. Там е показан ясно типа екологична кола.
Наем на автомобили като велосипеди (нерегистриран)
Тук пишещите споменаха много добра точка намаляване на обема и мощността на двигателите. Аз бих добавил да може да се наемат автомобили масово. Автомобили за наемане на ден да бъдат толкова достъпни и масово ползвани, че да няма нужда да имаш заСОБСТВЕНОСТ автомобил. За 80 процента от хората наемането на автомобил (за минути, пробег, ден, месец) е напълно достатъчно. Да не забравяме, че автомобилът е социален символ. Това трябва да се рационализира.
тъпан (нерегистриран)
Изолация на сградите, икономии а не разточителност, иновации...
66 (нерегистриран)
В електрическите коли няма нищо зелено. Само премесваме замърсяването от едно място на друго. В този смисъл много по близко до "зеленото" са автомобилите на водород. Но за да се похарчат едни пари, трябва да минем от бензин и нафта на ток, а после от ток на водород. Парите трябва да се движат иначе няма икономика, няма богати и бедни, а бе ... "козата си иска пръч". Той нали "Тефал мисли вместо нас" , къде сме тръгнали да даваме акъл на тези, които избираме , за да ни управляват.
решаване на проблема (нерегистриран)
Само със санкции, глоби, данъци.. ..и на робите да се забрани да имат коли!
Агенция "Га-Га" (нерегистриран)
Да падне бройката и от там печалбата? Това никой не си го помисля, защото ще доведе до верига от уволнения във всички свързани браншове. Потреблението трябва да расте иначе съвременната икономика е умряла. Този свят се движи от алчността и тя ще го затрие
бай хой (нерегистриран)
Дрън-дрън. Електроенергията за акумулаторите на електричките откъде идва. А колко вредни емисии създава производството на толкова мощни батерии и колко -депонирането им ? И сравнението м/у вредни емисии създавани от нашите брички, спрямо едрия бизнес /транспорт, промишленост/ Но понеже се гъзим първи, на нас първо ще ни го заковат с някой закон за електрички ...
ааа (нерегистриран)
сельо, а колко е кпд-то на електрическия двигател, колко е на газовия ти пърррделник? като не разбирате на две магарета слама да разделите, си стойте по селата и не давайте акъл
SS (нерегистриран)
А на ТЕЦа дето ти прави тока колко е КПД-то.
ми то магарета вече няма... (нерегистриран)
Веднага скача да обижда, така ли се аргументираш? Токът се произвежда все още не дотам чисто и ефективно, после имаш загуби в преносната мрежа, после батериите са още по-мръсно производство, траят малко, пробега и той ограничен... но най-досадна е цената - 80 бона за един Нисан Лийф, дето е колкото Клио вътре и след 5 години не може и 15 да му вземеш, щот батериите сдават багажа...
ааа, ти за цикъл на Карно (нерегистриран)
чувал ли си, докато се стигне кпд-то на трансформатора и т.н. и на зарядното после и на акумулатора електро химичните процеси какво е кпд-то. И да е само това, а самото производство на акумулатор? А рециклирането му?
Алекс (нерегистриран)
Трябва да гледаме КПД-то на цялата система - ТЕЦ, разределителна мрежа, зареждачки, акумулатори, дригатели в колата. И ще се изненадате - не само дизелуте, но и част от бензиновите печелят това "състезание". Просто генераторите трябва да се въртят независимо дали някой тегли тока в момента или не.
Минаващ (нерегистриран)
Електрическият автомобил има голям смисъл в градовете, само не ми е ясно къде ще се зареждат. За големи разстояния извън градовете не е удобно. Да не говорим, преди няколко години имаше тапа посред зима на магистрала Тракия. Хората пренощуваха в колите си. Доколко батерията на ще може да топли цяла нощ.
Помнещ (нерегистриран)
Компромисите следва да са нна друго ниво - да се ограничи мощността на двигателя и намали общия габарит на автопмобилите. Ако отидете в Италия в някой от големите градове ще забележите, че рядко има кола по-дълга от 2.00 - 2.50 метра. В България по къса кола от 4.00 метра не се забелязва. И под 120 КС. А през 1960 година карахме коли с 40 КС. Но автопроизводителите гледат да надуват мощността, да правят по-обемни /СУВ/ автомобили, защото от това им идва печалбата. От една малка кола - малка печалба.
Не съвсем (нерегистриран)
В Италия колите са малки, понеже градовете са стари (по-точно - антични) и съответно уличките са тесни и криви. Сигурно си виждал онова камионче Piaggio Ape, дето е всъщност преправена веспа... А при мощните двигатели идеята е друга - не да се надува с 300, а да направиш изпреварването за по-малко време. Друг е въпроса, че идиотите надуват.... За печалбата разбира се си абсолютно прав.
Парт-Издат ЕООД (нерегистриран)
"в Италия в някой от големите градове ще забележите, че рядко има кола по-дълга от 2.00 - 2.50 метра." 2метра, Тия са минали на триколки с човешка тяга, като във Виетнам викаш? Нищо, сега ще им сложат и ремаркета по 2 метра дълги - за "зеления" водород... :)
Алекс (нерегистриран)
Ако се приеме като световен стандарт японския кей-кар ще е нещо силно положително. Абсолютно безмислие е да се вози един задник в два тона ламарина.
Припомнящ (нерегистриран)
Бихте ли ми припомнили кое замърсява повече - частен автомибил с 3-литров дригател на газ, или 1.4 служебна баничарка дизел? Само да ви подсетя, пробвайте да оставите работещи едното и другото в гараж или друго ограничено пространство за 1-2 минути.
V8 (нерегистриран)
Истината е , че в момента електричките (батериите) са на нивото на развитие на ДВГ отпреди 100г. -> има нещо, което работи, ама не е баш доусъвършенствано. По-важното е че все още са прекалено скъпи за обикновените хорица, които работят за малко пари и има една Корса на газ за да ходят на работа. Как такъв човек ще извади 30-50-70 000 долара за кола ? Това са глупости ! В момента (поне в БГ) няма нищо екологично в тея коли.....за справка -> ходете да видите колко са големи комините на Марица-Изток....щото "екологията" на тези коли идва все още от там !
супер (нерегистриран)
колата на ток, тока се произвекда от въглища, петрол, газ и унищожаване на природата ...... абе бизнес му се вика ......
Димо (нерегистриран)
Няма голяма полза от електрификацията на личните МПС. Цялостното замръсяване намалява с ок 30%. Само че, никой не ограничава големите корпорации, транспортните фирми, авиацията и, най-вече, военните. Военните замръсяват безогледно и никой не отчита фактора екология при тях. Излиза, че пак обикновените хора трябва да платят сметката - от една страна самата подмяна, от друга, на всички незаинтересовани страни, изброени по-горе. Лошо за всички нас.
buhal (нерегистриран)
Нелеки компромиси - разбирай от наша страна. Един път не казаха преминаваме на зелени коли, правим за планетата и за да стане плавно спираме за 10 години данъка или зелени коли ще имат платена застраховка в близките 10 години или нещо такова. Винаги някой друг решава да има тояги и то 100% на наш гръб.
Stanimir Jekov
Ако всяка година на планетата се засяват по 1 милиард дървета замърсяването ще спре а и дърветата имат способноста като растат да складират въглерод за 50-100-200 години.
.... (нерегистриран)
Това с електрическите коли е голямо извиване на средностатистическия гражданин, който ползва колата си, за да отиде на работа. Големите замърсители са най-вече бизнесите - колкото по-голям, толкова по-замърсяващ. Това камиони, това бусове - всичко е на нафта и бръмчат денонощно или поне в работното си време. Да ги задължат тях да карат на метан, водород или ток, защо мъчат обикновените хора!? То отговор има, всеки го знае, но си траем и покорно слагаме главата на дръвника...
Minka (нерегистриран)
За България ще трябват насилствени мерки това да се случи. Но тогава ще дойдат комунистите на власт, ще обещаят за всеки българин смрадлива кола и опа ето ги на власт . Който тръгне в тази посока която е нереална....да станем всички с електрички след 10..20 г. Се е самоубил политически.
MinkЕ (нерегистриран)
Ако някой много "тъмно зелен" индивид ти го отпере, както ти предлагаш НАСИЛСТВЕНО, КАКВО ЛИ ЩЕ ПЛЯМПАШ? Навярно сама ще търсиш комунистите. Със последното ти изречение, обаче, съм съгласен!
Гочето с голфа (нерегистриран)
Каква хубава статийка - научно някакси звучи. Тока видите ли бил от изкопаеми и т.н. Значи кат заредиш електромобила и си замърсил. Пък автомобилите с ДВГ сипвай нафта и карай (може и бензин). За си сипят в резервоара и карат трябва: 1. Нефта да се изпомпи - помпата потребява електричество. 2. Нефта да се складира или да се напомпи по нефтопровода от компресори ползващи електричество. 3. Нефта да се превози до рафинерията - тука се ползва рафинирано с електричество гориво за танкерите. 4. Горивото да се рафинира - завода ползва електричество. 5. Готовото гориво да се превози или до склад или до бензиностанциите -тука се ползва рафинирано с електричество гориво. 6. Готовото гориво да се изпомпи в резервоара на бензиностанцията - ползва се електричество. 7. Отпадъците някъде да се преработят (изхвърлят) на место дето няма да ви направят проблем. 8. И накрая да се сипе в автомобила на бензиностанция, отоплена и осветена с сума ти персонал и поддържащи системи дето не замърсяват хич.
Гочето с голфа (нерегистриран)
Забравих да добавя че и танкерите, камионите , компресорните станции и сондите за нефт някой трябва да ги произведе- ползвайки електричество.
. (нерегистриран)
Петролното лоби не пуска кокала! Точно така сигурно едно време са говорили и за ДВГ, който е бил на път да измести парния. Идеята е колкото се може по-дълго да си продават нафтата и въглищата, защото изкарват трилиони от това.
круша (нерегистриран)
Бихте ли обяснили какви са ползите от преминаването към електрически МПС, като: а) още дълго време над 50% от използваната ел. енергия ще бъде добивана от изкопаеми горива; б) производството и рециклирането на батериите им е ужасно замърсяващо; в) пробегът им е в пъти по-малък от колите с ДВГ; г) няма изградена инфраструктура за зареждането им, а нейното изграждане ще струва милиарди.
ябълка (нерегистриран)
Ползата е, че не шуми и мога да си слушам Моцарт докато чакам на светофара. Някакви други въпроси?
До "ябълка" (нерегистриран)
Ябълчице непоръбена, ако си в кола и то дори среден клас и висиш на светофара, НИЩО НЯМА ДА ТИ "ШУМИ", освен вятъра в главата ти! И не споменавай Моцарт за тежест, а си признай, че слушаш Милко Калайджиев и Азис!
К. Маркс (нерегистриран)
Личния транспорт следва напълно да се забрани. Всичко да е с масов обществен транспорт , който да е безплатен в рамките поне на окръга за жителите му. Те ходят на работа там, учене, лечение, административно обслужване.
.... (нерегистриран)
Като ми направят автобуса да минава на 10 минути (а не на 50), да се движи на водород или ток, да ми е топло зимата и прохладно лятото, да се движи с максимално допустимата скорост, а не да се клати с 15-20 километра в час, за да стигам за 15-20 минути до широкия център или за 10 минути до метро, а не за 40 минути до 1 час, както и да идва навреме, а не да закъснява с почти час, тогава ще сляза от колата ми, която е произведена тази година, двигателят е под 1 литър кубатура и не е нафтова печка.
EKO Равноденствие (нерегистриран)
А, здрасти чичин!
Един друг (нерегистриран)
Глупости. Много неща могат да решат електрическите коли, но още някой и друг мандат на Байдън ще е необходим. Дотогава сегашните коли с ДВГта ще са се скапали, новите електрокари ще са непосилни за 99% от обеднелите американци и просто коли няма да има. Тук през 60-те и 70-те колко коли е имало? Ами в Китай и околностите? Милиони на велосипеди и това е. Емисиите не са заради колите, а заради охолството. Неслучайно американците са нищожен процент от човечеството, а потребяваха половината ресурси. Това като се реши по икономически път и готово. Пък след Джо да дойда Камала и да доскапе световната икономика, та разни китайци и индийци пак да се върнат където бяха и ще настане една екология и ниски емисии - пълен кеф.
ЧОВЕК (нерегистриран)
ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ИМАТ СМИСЪЛ САМО АКО ПОЛЗВАТ вЕИ ЕНЕРГИЯ.
. (нерегистриран)
Всяка година мощностите от ВЕИ се увеличават 3.67 ПЪТИ спрямо миналогодишните. Това е огромно число, защото за база се взимат вече учетворените миналогодишни.
Мм, да! (нерегистриран)
ВЕИ енергия от ЛЕВЧЕ КИЛОВАТА, НАЛИ?
Мда (нерегистриран)
А ако ползват атомна енергия? И тогава пак имат смисъл. Ама ви е страх да не ви гръмне в двора. Ако може да е в двора на съседа и да ви дава пари да му купувате тока. Само тогава може. Гадни зелени, показвате какви сте.
Демо (нерегистриран)
Проблема с емисиите и всички други проблеми ще се решат когато планетата изчисти гнусния паразит който я смуче наречен човечество.
Х (нерегистриран)
Има и друго. Производството на батерията + ел. мотора за ел. кола, колко замърсява спрямо производството на ДВГ за същата кола: същото, повече или по- малко.
е ми (нерегистриран)
ГРАДСКАта среда трябва да е ИЗЦЯЛО с ЕЛЕКТРОМОБИЛИ Извънградско да ползват коли с ДВГ и смесено захранване ,като тия с ДВГ да стоят на ПАРКИНГ в покрайнините на града
Един друг (нерегистриран)
Кви елекромобили, бре? Ефективността им е трагична, щото токът от генератора на турбината докато стигне до трансформатора на ниско напрежение и от там да зареди батерията, вече е под КПДто на кола с ДВГ. Отделно, страшно много енергия се губи от триенето на гумите в асфалта, защото за да има реакция в контактната точка, трябва да има и приплъзване, а отделно при деформациите на гумата има и хистерезис. Работата е измислена отдавна - релсов транспорт. Няма батерии и глупости, ами направо се закачат на жиците на средно напрежение и ефективността е несравнима, а за капак триенето е стомана в стомана и загубите за задвижване са толкова малки, че веднъж като се размърда мотрисата, вече и сам човек може да я поддържа в движение чрез бутане. Сульо и пульо седнал в кола и тръгнал да обикаля между моловете - свършва тая вече. В града трамваи, между града - влакове и само за крайната отсечка коли с ДВГта. Тук при соца колко коли имаше по пътищата? Соцът идва със страшна сила и в САЩ, така че те накъдето са тръгнали, ние от там се връщаме.
доктор на науките (нерегистриран)
Лелееее колко си глупав. Но се изказваш компетентно. Значи твърдиш, че дизеловия влак има по-високо КПД от електрическия. Направо си Велик! Знаеш ли какво е инвертор? А знаеш ли, че при всяко спиране електромобила регенерира енергията а бензиновия само отделя топлина.
Докторче, (нерегистриран)
Я по конкретно да уточниш, кои точно "електрокари" минават в рекуперация? МАРКА? и МОДЕЛ?
filo (нерегистриран)
Целта не да се намалява нищо, а да се пълнят нечии джобове.
+100 от мен (нерегистриран)
Точно кратко и ясно - ТОВА Е ОСНОВНАТА ЦЕЛ НА АГРЕСИВНАТА РЕКЛАМА, а всички розови(пардон - зелени) приказки са за да нагълтат кукичката шараните!
тъй че (нерегистриран)
В теслите има едни двигатели с неодимови магнити. Та производството на тия магнити никак не било щадящо към бълване на СО2.
Не е нужно (нерегистриран)
Такъв проблем няма..
Клоуни (нерегистриран)
Смешници... :-) :-) :-) . Нищо не можете да намалите. Световният Океан "произвежда" 98% от въглеродните газове! Така, че планетата ще продължи да живее своя си живот, а ние до колкото тя ни позволи!
тапанар (нерегистриран)
ами ако изгориме мангалите дали ще решиме проблема?!?
Демон (нерегистриран)
Не думай! А грета знае ли го това ...
яьевоэг (нерегистриран)
А задавали ли сте си въпроса изграждането на нужната инфраструктура колко ще влоши проблема?
Име (нерегистриран)
Ти да видиш.....
fri (нерегистриран)
Бойкот на всички видове автомобили - прекалено и неоснователно скъпи.
-. (нерегистриран)
Хората са измислили как да изкарат некой лев, а сега нямало да решат газовете... какви газове бе аланкоолу- взимат парата и ни спират колите и се оправяй- купувай си електрокар, че някога бяхме номер едно в Европа по електрокари.
един (нерегистриран)
Нашите електрокари си бяха готов скрап.
НАЙ