Deutsche Welle съобщава, че германският канцлер Олаф Шолц е очертал целите на германското правителство в областта на вятърната енергия на сушата в интервю, публикувано от седмичника Bild am Sonntag:

"До 2030 г. всеки ден ще бъдат изграждани средно по четири до пет вятърни турбини на сушата." Въпреки това, както отбелязва изданието, той не е посочил общия брой на планираните вятърни турбини.

Франкфуртер Алгемайне Цайтунг добавя, че целта на Германия е инсталирана мощност от 115 гигавата (GW) до 2030 г., като отбелязва, че в момента има повече от 28 000 наземни вятърни турбини с обща мощност от около 58 гигавата (GW). За да се работи "климатично неутрално" до 2045 г., Шолц призовава за "по-голям импулс за иновации" и модернизация на промишлеността: "Сега ще използваме инерцията от последните няколко месеца, темпото на Германия, за да постигнем реален напредък в разширяването на вятърната и слънчевата енергия, така че да станем по-малко зависими от вноса на изкопаем газ, въглища или петрол."

Die Zeit също се позовава на интервюто, като посочва, че отбелязвайки войната в Украйна, инфлацията и енергийната криза, Шолц казва: "Нашата страна премина през този труден период много по-добре, отколкото мнозина се опасяваха." Ако не се случи нищо непредвидено, той е "оптимист за следващата зима", допълва изданието.

Междувременно "Фокус", който също съобщава за интервюто на "Билд", отбелязва, че Шолц остро е разкритикувал изявлението на протестната група за климата "Последното поколение" да доведе Германия до "застой" през 2023 г: "Мнозина клатят глава по този въпрос. Аз също."

Изданието припомня съобщението на говорителите на "Последното поколение" от миналата седмица, в което се казва: "В момента се очаква да се случи това: "Готови сме да доведем републиката до мирен застой".

Шолц казва, че този вид протест е "контрапродуктивен".

Освен това Der Spiegel помества новина за протест на Fridays for Future срещу разширяването на градската магистрала А100 в Берлин. На плакатите можеха да се прочетат изказвания като "Берлин иска климат" и "политика за днешния ден вместо за вчерашните задръствания", отбелязва вестникът.