Германските мрежови оператори предупредиха, че нацията може да се наложи да удвои капацитета си от възобновяеми енергийни източници до 2035 г., тъй като най-голямата европейска икономика е все "по-електрическа" в отоплителния, транспортния и други сектори, съобщава Ройтерс.

 "Представяйки планирането на капацитета си до 2035 г., четирите фирми за преносни мрежи за високо напрежение заявиха, че Германия ще трябва да има капацитет от възобновяема енергия между 233 и 261 гигавата (GW) до 2035 г., в сравнение с прогнозата за малко под 130 GW за края на 2021 г.

Планът ще бъде обсъден с енергийния регулатор за получаване на одобрение за инфраструктурата, която се рефинансира чрез такси, наложени на потребителите. "

Междувременно Financial Times съобщава за това как Европа е преживяла "скок на популярността" за електрическите автомобили през 2020 г.

Вестникът добавя: "От близо 730 000 електрически автомобила с батерии, продадени в Западна Европа през 2020 г., над 300 000 бяха доставени през последните три месеца на годината, според изследване на Бърнстейн. Някои производители на автомобили, като Daimler, прекрачиха границата само след съгласувани усилия за стимулиране на продажбите точно в края на годината.

Volkswagen на косъм пропусна целта си, въпреки че се обедини с ъс съперници като MG и лондонската EV компания.

 "Ню Йорк Таймс" излезе със статия, озаглавена: "Електрическите коли идват и то бързо. Зависи ли от това електропреносната мрежа? "

Материалът продължава: "Тази промяна ще има огромни последици за компаниите, които произвеждат и продават електричество и управляват мрежата. По принцип анализаторите са съгласни, че е напълно възможно да се зареждат много милиони нови коли с електричество, но ще е необходимо внимателно планиране. "