Износът на бутилиран алпийски въздух и минерална вода бяха номинирани за екологична антинаграда
Според еколози, транспортирането им в опаковки до държави като Тайланд произвежда много повече въглероден двуокис
Швейцарската компания, която изнася бутилиран алпийски въздух в Азия, е сред номинираните за наградата за "особено абсурден превоз" от "Инициатива Алпи" - група, която се бори с вреден за околната среда транспорт, съобщи ДПА.
Макар и компанията "Суис еър делукс" да твърди, че бутилираният алпийски въздух е полезен за белите дробове, сърцето и потентността, природозащитната организация изтъкна, че транспортирането му в опаковки до държави като Тайланд произвежда много повече въглероден двуокис в сравнение с дишането на местния въздух.
Вторият номиниран за антинаградата е норвежката вода "Вос", която се транспортира на повече от 1500 км до супермаркетите "Мигрос" в Швейцария. На трето място е шунка, произвеждана от холандски прасета, като месото се обработва в Италия, пакетира се в Австрия и се продава от магазините "Алди" в Швейцария.
"Трябва много да се внимава, за да се избягват продукти, които с нищо не подобряват живота" - каза Джон Пулт, ръководител на "Инициатива Алпи".
Порицаните компании защитиха продуктите си. Представител на "Суис еър делукс" каза, че използват свободния обем на кораби, които се връщат в Азия, след като са докарали стоки в Европа. От "Мигрос" отбелязаха, че повече от 60 процента от продаваната от тях вода е от швейцарски извори. "Алди" заяви, че се старае да оптимизира логистичната си верига