Полски министър е заявил, че страната ще внесе иск срещу забраната на автомобилите с изкопаеми горива до 2035 г. във висшия съд на ЕС, съобщава Ройтерс

Полското правителство ще обжалва правилата на ЕС, забраняващи продажбата на автомобили с изкопаеми горива от 2035 г., съобщава Ройтерс, позовавайки се на коментар на министъра на климата на страната.

Новинарската служба обяснява: "Пакетът от регламенти на ЕС, одобрен по-рано тази година, има за цел да постави началото на нов пазар на въглеродни емисии, който да ограничи емисиите от сградите и транспорта, като намали до нула въглеродните емисии от леки автомобили и микробуси от 2035 г. Полша беше единствената страна, която последователно се противопоставяше на предложението и гласува против правилата с аргумента, че в тях липсва подходящ анализ на пазарните и социалните последици от забраната."

Политико съобщава: "В момента в България се наблюдава тенденция към намаляване на емисиите на парникови газове:

"Полша беше част от коалиция от държави, водена от Германия, която се опита да блокира влизането в сила на мандата за продажба на екологично чисти автомобили през 2035 г. по-рано тази година.

Но докато Берлин се беше съсредоточил върху осигуряването на ангажимент от страна на Комисията да изготви правен обход за електронните горива - синтетична алтернатива на бензина и дизела, Варшава искаше да избегне категорична забрана на продажбите на замърсяващи превозни средства.

В крайна сметка Комисията се съгласи с исканията на Германия и законът беше приет, като единствено Полша гласува против."

Отделно от това Ройтерс съобщава: "Ръководителят на търговска група, представляваща почти всички големи производители на автомобили, призова Американската агенция за опазване на околната среда да "смекчи" агресивното си предложение за рязко намаляване на емисиите от автомобилите до 2032 г., като заяви, че то може да бъде от полза за Китай."

Вестник South China Morning Post съобщава, че китайските автомобилни фирми ще "завладеят 15% от европейския пазар до 2025 г.", като се позовава на икономист от KPMG. Междувременно Ройтерс съобщава за плановете на Toyota за масово производство на батерии за електромобили с пробег от 1000 км