Френските депутати гласуваха късно в събота за премахване на вътрешните полети по маршрути, които могат да бъдат покрити с влак за по-малко от два часа и половина, тъй като правителството се стреми да намали въглеродните емисии, дори когато броят на пътникопотока във въздуха намалява заради глобалната пандемия, съобщава Ройтерс.

Мярката е част от по-широк законопроект за климата, който има за цел да намали френските емисии на въглерод с 40% през 2030 г. спрямо нивата от 1990 г.. Въпреки това, активистите обвиняват президента Еманюел Макрон, че не изпълнява по-ранните си обещания.

Гласуването дойде дни след като бе заявено, че Франция ще допринесе за рекапитализацията на Air France с 4 милиарда евро (4,76 милиарда щатски долара), чрез  удвояване на дела си в превозвача, за да укрепи финансите муслед повече от година силно намалели пътувания съсв самолети, заради  COVID-19.

Министърът на индустрията Агнес Паниер-Рунахер отхвърли критиките на авиационната индустрия, че възстановяването от пандемията не е моментът да се забраняват някои вътрешни полети и заяви, че няма противоречие между спасителната програма и законопроекта за климата.

"Знаем, че авиацията допринася за въглеродния диоксид и че поради изменението на климата трябва да намалим емисиите", каза тя по радио "Европа 1". "По същия начин трябва да подкрепяме нашите компании и да не ги оставяме да отпаднат."

Въздушният трафик може да не се върне на нивата отпреди кризата преди 2024 г., прогнозират анализаторите на McKinsey.

Някои борци за околната среда казват, че законопроектът не стига достатъчно далеч. Граждански климатичен форум, създаден от Макрон, за да подпомогне формирането на климатичната политика, призова за премахване на полетите по маршрути, при които пътуването с влак е по-малко от 4 часа.

Гласуването в събота вечер в парламента беше първото. Законопроектът отива в Сената преди трето и последно гласуване в долната камара, където управляващата партия и съюзниците на Макрон доминират.

ИЗБРАНО