В редакционна статия на Times се казва, че инфраструктурата за зареждане на електромобили в Обединеното кралство е "ужасно слабо развита".

В нея се казва още: "В края на 2021 г. на всяко обществено зарядно устройство в Обединеното кралство се падаха по 31 електромобила. До края на миналата година това съотношение се е увеличило до 36 към едно... Кой потенциален купувач на автомобил, след като види тези цифри от Обществото на производителите и търговците на автомобили, би заложил на електромобил?"

[Около 80 % от потребителите на електромобили зареждат у дома, а според Иън Джонстън, председател на индустриалната група за зареждане Charge UK, разполагането на обществени зарядни устройства през 2023 г. досега е най-бързото в историята].

По-нататък редакционната статия твърди, че правителствената политика за забрана на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г. трябва да бъде отложена до 2035 г., като заключава "Непостижимите амбиции нанасят повече вреда, отколкото полза на една кауза, с която малцина не са съгласни.

Министрите трябва да признаят, че индустрията и скептичната общественост се нуждаят от повече време."

The Times съобщава отделно за призивите на фондация Resolution Foundation потребителите на електромобили да бъдат таксувани с 6 пенса на миля за движение по британските пътища, като начин да се заместят приходите, загубени от митата, начислявани върху бензина и дизеловото гориво.

Дейли Мейл също публикува тази история.

Други новини от Обединеното кралство: Daily Telegraph съобщава: "Домакинствата са изложени на риск да бъдат експлоатирани в рамките на правителствения проект за нулеви топлинни помпи, предупреди Комисията за защита на конкуренцията." 

"Липсата на надеждна информация за домакинствата, които искат да инсталират термопомпи или соларни панели, означава, че те са уязвими да бъдат експлоатирани или подведени от бизнеса, предупреди Комисията."

Материалът добавя: "CMA [Органът за конкуренцията и пазарите] също така изтъкна риска от "greenwashing" от котли, които се рекламират като "готови за водород", които според него заблуждават клиентите, че са по-екологични от други газови котли."