Производителят на автомобили Nissan обяви, че от 2030 г. ще продава само електрически автомобили в Европа, съобщава BBC News.

В съобщението се казва: "Новината идва, въпреки отлагането на забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г. от Обединеното кралство за 2035 г." Той продължава: "В интервю за Би Би Си [главният изпълнителен директор на Nissan Макото] Учида заяви, че компанията се стреми да намали цената на електромобилите за клиентите, така че те да не са по-скъпи от бензиновите и дизеловите автомобили...

Учида също така е заявил, че компанията ускорено разработва различен вид технология за батерии, известна като изцяло твърдотелни батерии (ASSB), които са по-леки, по-евтини и се зареждат по-бързо."

The Daily Telegraph отбелязва, че Nissan има над 7000 служители в Обединеното кралство на три места.

Изданието цитира Учида: "Nissan ще премине към изцяло електрическо задвижване до 2030 г. в Европа - вярваме, че това е правилното решение за нашия бизнес, нашите клиенти и за планетата." Sky News добавя, че ангажиментът "изравнява Nissan с френския му партньор Renault и се присъединява към съперници, сред които Volvo и Ford". Ройтерс също отразява новината.

 Това се случва в момент, когато Times съобщава за проучване, според което по-малко от половината шофьори искат да си купят електрически автомобил, което според него се дължи главно на възприеманите пречки, свързани с цената и инфраструктурата за зареждане. "Делът на тези, които възнамеряват следващото им превозно средство да бъде електрическо, е спаднал до 8 % от 11 % преди две години", допълва вестникът.

На друго място вестник i съобщава, че на британските шофьори може да се наложи да платят около 3000-5000 паунда повече за електромобили, благодарение на търговските бариери, свързани с Brexit.

The Times съобщава: "Брюксел се противопоставя на "спешната молба" на Европейския съюз да удължи срока на действие на търговските правила за нулеви тарифи при Брекзит за електромобилите на фона на опасенията на автомобилната индустрия за крайния срок до Нова година, който може да доведе до загуба на работни места."

А Ройтерс съобщава, че министрите от ЕС са се съгласили да "разредят" предложението на Европейската комисия относно емисиите на новите превозни средства, след като осем държави са заявили, че промените биха могли да "отклонят инвестициите от производството на електрически превозни средства".