Нов доклад показва, че макар почти половината от 2000-те най-големи листвани на борсата компании в света да са си поставили цел за нулеви емисии до средата на века, "само малка част от тях отговарят на строгите насоки на ООН за това какво представлява качествено обещание", съобщава Ройтерс.

Според Net Zero Tracker корпоративните цели на компаниите от индекса Forbes2000 са скочили с 40% до 1003 през октомври 2023 г., от 702 през юни 2022 г., като покриват две трети от приходите, около 27 трлн. долара, пише информационната агенция и допълва "Само 4% от целите обаче отговарят на критериите, определени от кампанията на ООН "Race to Zero", например като обхващат всички емисии, започват да ги намаляват незабавно и включват годишна актуализация на напредъка по междинните и дългосрочните цели.

От тези, които са си поставили цел, само 37 % са си поставили такава, която обхваща техните емисии от обхват 3 или тези, свързани с веригата за създаване на стойност на дружеството.

Само 13 % са определили праг на качеството за използването на въглеродни компенсации."

Ройтерс цитира Джон Ланг от Net Zero Tracker, който казва: "Появи се ясна линия в пясъка по отношение на нетната нула.  Безброй цели за нулево нетно съдържание са светлина на доверието, но сега можем да кажем със сигурност, че повечето от най-големите регистрирани компании в света са от правилната страна на линията по отношение на намеренията за нулево нетно съдържание."

Axios също публикува историята.

На друго място Саймън Мориш, основател и главен изпълнителен директор на стартиращата компания за чиста енергия XLinks, пише в Times за това "как бизнесът може да усили натиска в борбата с изменението на климата".