Министър-председателят на Обединеното кралство Риши Сунак изключи провеждането на референдум за нулевите емисии, въпреки призивите на неговата партия да се подложи на обществено гласуване целта за климата до 2050 г., съобщава в. "Дейли телеграф" в материал, който е на първа страница.

Министрите са призовали Сунак да "преосмисли главоломното бързане за нулево нетно ниво" и да се ангажира с гласуване, след като през последните седмици въпросът стана ключов както за торите, така и за лейбъристите, продължава изданието.

Сунак е заявил, че "повечето хора са ангажирани с постигането на нулево нетно потребление" и е отхвърлил предложението за референдум в стил Брекзит, продължава вестникът.

Daily Mail съобщава, че в интервю за ITV News Сунак е заявил: "Имам две малки дъщери, грижа се за околната среда, която ние - аз - им оставяме... Моята работа е да я оставя в по-добро състояние, отколкото я намерих".

The Independent също цитира Сунак от интервюто, в което той казва: "Мисля, че пътят към нулево нетно потребление трябва да бъде внимателно извървян, да вземем всички със себе си по този път и да го извършим по пропорционален и прагматичен начин".

Politico отбелязва, че "проучванията на общественото мнение като цяло показват, че британците подкрепят основната цел". Поддръжниците на плана ще бъдат окуражени от новите проучвания на Ipsos в сряда, които показаха, че делът на британците, които казват, че са загрижени за изменението на климата и околната среда, е нараснал с 13 пункта в сравнение с предходния месец.

Проучването показва, че всеки четвърти (25 %) от анкетираните сега посочва този проблем като важен за страната, като го поставя само след икономиката и инфлацията и на едно ниво с Националната здравна служба на Обединеното кралство в класацията на най-важните проблеми на избирателите."

В същото време информация във вестник "i" съобщава, че Сунак "е готов да даде на депутатите тори шанс да гласуват против плановете да принудят британските производители на автомобили да произвеждат повече електрически превозни средства от следващата година".

Министерството на транспорта ще даде на депутатите възможност да наложат потенциално вето на вторичното законодателство, необходимо за въвеждане на нова цел за производителите на автомобили, продължава изданието, като добавя "Съгласно плановете за така наречения "мандат за ZEV" британските производители на автомобили ще трябва от 2024 г. да гарантират, че поне 22 % от всички техни нови автомобили и 10 % от техните микробуси са с електрическо задвижване."