В неделя при закриването на Световния геотермален конгрес беше представена "Пекинската декларация", пише държавната информационна агенция Синхуа, в която се предлагат "принципи и препоръки за устойчиво развитие на световната геотермална индустрия".

На конгреса е бил създаден и първият набор от глобални стандарти за геотермална енергия.

В отделна статия изданието съобщава, че китайският вицепремиер Джан Гуоцин е заявил на конгреса, че Китай възнамерява да "установи партньорства за сътрудничество в областта на чистата енергия и да ускори глобалния преход към зелена енергия" в отговор на изменението на климата и да осигури енергийна сигурност.

Междувременно решението на ЕС да започне разследване на китайските превозни средства с нова енергия (NEV, най-вече електромобили) предизвика протести от страна на Китайската търговска камара в ЕС, че индустриалното предимство на китайските производители на електромобили "не е продукт на това, което от страна на Комисията се нарича "огромни държавни субсидии", а резултат от съгласувани усилия в "разширяване на границите на иновациите".

Китайският уебсайт за енергетика IN-EN.cn препубликува публикация в блога, написана от генералния секретар на Китайската асоциация на производителите на автомобили Куи Доншу, в която се казва, че "китайските субсидии за нови енергийни източници са напълно прекратени до края на 2022 г."

Bloomberg пише, че проверката може в крайна сметка да доведе до "вносни мита върху китайските автомобили, което ще предизвика остри упреци от страна на Пекин", като например "ответни мерки чрез намаляване на достъпа до минерали".

В базирания в Хонконг вестник South China Morning Post се казва, че според проучване на Университета в Ексетър на автомобилните пазари в Европа, Китай и САЩ до 2024-26 г. "електрическите автомобили, задвижвани с батерии, могат да имат по-ниски цени от традиционните бензинови автомобили".

Китайският държавен вестник Global Times публикува редакционна статия, в която се казва, че "държането на индустрията на електромобилите в защитна оранжерия никога няма да доведе до нейния растеж и сила... Китайските електромобили служат като катализатор и мотивация за европейската индустрия на електромобилите да се стреми към иновации".

Други новини: Производството на слънчева енергия в Китай през август "се е увеличило с 13,9 %, като темпът на растеж е със 7,5 процентни пункта по-висок от този през юли", съобщава информационното издание за енергетика IN-EN.com.

Друг новинарски сайт за индустрията, China Energy Net, посочва, че Китай е внесъл "310 млн. тона въглища през първите осем месеца на 2023 г., което представлява увеличение с 82% на годишна база". Semafor публикува статия, в която се казва, че въпреки че китайските местни власти "сега трябва да изпълняват екологични цели, те все още са изправени пред натиска да развиват градовете чрез модернизиране на инфраструктурата и засилване на икономическия растеж".