Китай ще се намеси, за да ограничи покачващите се цени на слънчевата енергия
Цената на силовите батерии съставлява близо 60% от цената на електрическите превозни средства
Правителството на Китай "се готви да се намеси, за да спре рязкото покачване на цените на полисилиция, което потиска търсенето на соларни панели", съобщава Bloomberg.
Още по темата
В доклада се добавя, че цените на материала са "скочили до 10-годишен връх, стимулирани от ограниченията в предлагането, след като няколко фабрики спряха производството си за профилактика".
Отделно от това Ройтерс пише за годишния пазар на въглеродни емисии в Китай, че според експерти "недостатъците в дизайна и измамите с данни" са довели до "ограничени широкомащабни намаления на парниковите газове и ползи за околната среда".
Междувременно Shanghai Securities News пише, че от 2022 г. насам "бързият растеж" на новите енергийни превозни средства (NEV) е "стимулирал бързото развитие" на китайската индустрия за производство на акумулаторни батерии, като добавя, че при "високата цена" на суровините индустрията за NEV изпитва "огромно предизвикателство".
Цитиран е Зенг Цинагун, председател на Guangzhou Automobile Group, държавен автомобилен производител, който казва: "Цената на силовите батерии съставлява близо 60% от цената на електрическите превозни средства, така че дали сега не работим за CATL?" [Contemporary Amperex Technology Corporation (CATL) е китайска компания за производство на батерии и технологии.]
Освен това държавният вестник Global Times съобщава, че Райън Динг, президент на Carrier Business Group на Huawei, тази седмица "е призовал за създаването на стандарт и система от показатели за енергийна ефективност в цялата индустрия". [Carrier Business Group на Huawei е доставчик на решения в областта на информационните и комуникационните технологии (ИКТ).
Тя е един от сегментите на Huawei Technologies, китайска мултинационална технологична корпорация със седалище в Шънджън].