Правителството на Китай "се готви да се намеси, за да спре рязкото покачване на цените на полисилиция, което потиска търсенето на соларни панели", съобщава Bloomberg.

В доклада се добавя, че цените на материала са "скочили до 10-годишен връх, стимулирани от ограниченията в предлагането, след като няколко фабрики спряха производството си за профилактика".

Отделно от това Ройтерс пише за годишния пазар на въглеродни емисии в Китай, че според експерти "недостатъците в дизайна и измамите с данни" са довели до "ограничени широкомащабни намаления на парниковите газове и ползи за околната среда".

Междувременно Shanghai Securities News пише, че от 2022 г. насам "бързият растеж" на новите енергийни превозни средства (NEV) е "стимулирал бързото развитие" на китайската индустрия за производство на акумулаторни батерии, като добавя, че при "високата цена" на суровините индустрията за NEV изпитва "огромно предизвикателство".

Цитиран е Зенг Цинагун, председател на Guangzhou Automobile Group, държавен автомобилен производител, който казва: "Цената на силовите батерии съставлява близо 60% от цената на електрическите превозни средства, така че дали сега не работим за CATL?" [Contemporary Amperex Technology Corporation (CATL) е китайска компания за производство на батерии и технологии.]

Освен това държавният вестник Global Times съобщава, че Райън Динг, президент на Carrier Business Group на Huawei, тази седмица "е призовал за създаването на стандарт и система от показатели за енергийна ефективност в цялата индустрия". [Carrier Business Group на Huawei е доставчик на решения в областта на информационните и комуникационните технологии (ИКТ).

Тя е един от сегментите на Huawei Technologies, китайска мултинационална технологична корпорация със седалище в Шънджън].