"Направете всичко възможно, за да предотвратите изграждането на това безумно съоръжение"
Германската управляваща коалиция се е съгласила в рамките на текущите си обсъждания на бюджета да увеличи таксата за CO2 върху горивата
Заглавието е от Ди Велт и съобщава, че в петък германският парламент е приел изменения в Закона за ускоряване на втечнения природен газ, който "създава условия" за изграждането на терминал за втечнен природен газ (LNG) на германския ваканционен остров Рюген.
Още по темата
Той може да започне да функционира още тази зима, пише вестникът, като пояснява, че в пристанището Мукран на Рюген ще бъдат закотвени две плаващи инсталации за съхранение и регазификация, в които може да постъпват до 13,5 млрд. куб. м газ годишно.
Въпреки това изданието добавя, че "местната съпротива набира скорост", тъй като изграждането на терминала за втечнен природен газ "ясно контрастира с репутацията на Рюген като ваканционен рай близо до природата". Вестникът цитира Томас Кунстман, говорител на гражданската инициатива "Жив Рюген": "Ще направим всичко възможно, за да предотвратим изграждането на това безумно съоръжение".
Освен това кметът на град Бинц в Рюген в момента се опитва да "получи временни заповеди за спиране на строителството". В друг материал на Die Welt се казва, че "въпреки войната в Украйна износът на руски втечнен газ за Европа процъфтява". В него се обяснява, че руската газова компания "Новатек" инсталира голяма претоварна станция, за да доставя по-бързо втечнен природен газ от полуостров Ямал до Европа, като "санкциите едва ли ще влязат в сила".
В други германски новини Der Spiegel съобщава, че Германската агенция по околна среда (UBA) очаква 14,4 млн. тона CO2 да бъдат спестени от повишаването на цените на горивата чрез Закона за търговия с горивни емисии.
В статията се отбелязва, че германската управляваща коалиция се е съгласила в рамките на текущите си обсъждания на бюджета да увеличи таксата за CO2 върху горивата от 30 на 45 евро на тон през следващата година - и на 55 евро през следващата година.
Въпреки това изданието твърди, че тези планове могат да се превърнат в "чувствителна намеса" за германските автомобилни компании и следователно ще срещнат съпротива от страна на про-бизнес партията на коалицията Свободна демократическа партия (СДП).