Китайският президент Си Дзинпин "наскоро" е отговорил на писмо, изпратено му от ученици от училище "Франсис Холанд" в Лондон, относно изменението на климата, съобщава китайската държавна информационна агенция Синхуа.

Изданието посочва, че в писмото си Си е описал изменението на климата като "общо предизвикателство за цялото човечество" и е добавил, че "човечеството трябва да си сътрудничи за справяне с проблема".

Си е казал на тези британски ученици, че "са добре дошли да посетят Китай" и ги е "насърчил" да "общуват със своите китайски връстници", отбелязва Синхуа.

Базираното в Шанхай финансово издание Yicai се спира на съобщението от правителственото заседание на високо равнище, че Китай е одобрил три проекта за ядрена енергия.

В "ексклузивен" материал Yicai пише, че според "множество авторитетни източници" този път е дадена зелена светлина на шест ядрени реактора от трето поколение, чиято обща инвестиция се оценява на 120 млрд. юана (18,6 млрд. долара). "Вътрешен човек от ядрената индустрия" заяви пред Yicai, че за първи път от 2008 г. насам Китай одобрява шест ядрени реактора наведнъж.

Междувременно Caixin - независимо финансово издание - съобщава, че на среща, председателствана от китайския премиер Ли Къцян, в сряда китайските "висши" политици са изложили план за "добавяне на 300 млн. тона капацитет за производство на въглища" през 2022 г., за да се гарантира енергийната сигурност на страната.

"Разширяването" на капацитета за производство на въглища ще представлява 7% от прогнозираното потребление на въглища в Китай за тази година, твърди Caixin.

The Global Times - държавен китайски вестник  и Bloomberg също отразяват новината. Лин Боцян - директор на Китайския център за изследвания в областта на енергийната икономика към университета в Ксиамен - заяви пред Global Times, че "[енергийните] доставки [в Китай] през тази година би трябвало да са достатъчни, тъй като пазарното търсене се забавя на фона на нарастващия външен натиск, а капацитетът за производство на въглища се увеличава".

Bloomberg твърди, че този ход е "удар за превозвачите, които вече се борят с по-слабия китайски внос".