Според доклад на Международната агенция по енергетика (МАЕ), публикуван по време на Седмицата на енергетиката в Индия и представен от Ройтерс, Индия ще изпревари Китай и ще се превърне в най-големия двигател на растежа на световното търсене на петрол в периода 2023-2030 г. Понастоящем третият по големина вносител и потребител на петрол в света, Индия е на път да отбележи увеличение на търсенето на петрол с почти 1,2 млн. барела дневно (бр.) в рамките на този период, което ще представлява над една трета от глобалното увеличение, се казва в доклада, което до голяма степен се дължи на ръста на транспортните горива.

Например, според МАЕ дизеловото гориво формира "най-голямата основа на потреблението на петрол в Индия", което представлява почти половината от увеличението на националното търсене и над една шеста от глобалния ръст на търсенето на петрол до 2030 г., се обяснява в статията.

За разлика от това, според МАЕ електрификацията на автомобилния парк на Индия "ще доведе до по-слабо изразено средно годишно нарастване на бензина с 0,7 % до 2030 г.", като новите електрически превозни средства и подобренията в енергийната ефективност ще помогнат "да се избегне допълнително търсене на 480 000 барела петрол на ден от сега до 2030 г.", се казва още в статията.

Междувременно Associated Press съобщава, че "смесица от политически решения, политика и проблеми по веригата за доставки означава, че соларните проекти на [Индия] през 2023 г. са били белязани от закъснения и несигурност, поради което страната не е изпълнила годишната си цел за инсталиране на чиста енергия през годината, в която бяха сринати топлинните рекорди и страната беше засегната от опустошителни наводнения". Според анализ на Института за енергийна икономика и финансови анализи (IEEFA) Индия "е инсталирала само 13,7 гигавата (GW) чиста енергия [през миналата година]....в сравнение с 16,3GW през 2022 г.", съобщава изданието, докато "трябва да инсталира 40 GW годишно, за да постигне целта си да инсталира 500 GW чиста енергия - достатъчна за захранване на 51 млн. домове - до края на десетилетието".

Въпреки че цените на соларните модули са спаднали в световен мащаб, в Индия те "са обект на противоречиви данъчни политики за внос, като правителството първо разпорежда високи данъци върху вноса, а след това се отказва от тях в рамките на една година", което създава нагласа за изчакване сред разработчиците на соларни проекти и води до "месеци наред забавяне" на проектите в различните щати, анализаторите предупреждават, че правителствените стимули за стимулиране на местното производство на модули и ограничаване на вноса са в противоречие с целта на страната за бързо инсталиране на възобновяема енергия, пише в статията, а огромното увеличение на износа на произведени в Индия соларни части за САЩ означава по-малко доставки за местните соларни проекти.

Отделно от това, IndiaSpend разглежда преразгледаната през декември правителствена политика, която позволява старите турбини, които са имали по-малък капацитет и височина, да бъдат преоборудвани, ремонтирани или животът им да бъде удължен, което от своя страна ще позволи генерирането на допълнителна вятърна енергия.

Експертите, които са разговаряли с изданието, предупреждават, че преоборудването е скъпо дело, може да изисква повече земя, по-широки пътища за достъп, съгласието на всички собственици на турбини в съвместни проекти и местни производствени възможности.

В други новини индийските горски власти са дали одобрения за три големи разширения на въглищни мини в източния щат Чатисгарх, както и разрешение за проучвателни петролни сондажи в Асам в район, богат на дива природа, включително слонове и носорози, съобщава Hindustan Times.