Великобритания: Повишаването на акциза върху горивата ще лиши милиони от възможността да шофират
Лейбъристите планират и да прекратят продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г.
Робърт Дженрик, един от двамата останали кандидати за лидер на Консервативната партия на Обединеното кралство, пише статия за в. "Сън", в която критикува лейбъристкото правителство за това, че планира да прекрати 14-годишното замразяване на данъка върху горивата.
Още по темата
- Шефът на Aston: Ще спрем да произвеждаме бензинови автомобили само когато се наложи
- ЕС ще намали емисиите СО2 от тежкотоварните автомобили до 2050 г с 90 на сто
- Глобалните продажби на замърсяващи SUV автомобили ще достигнат рекордно високи нива през тази година
- Мелони: "Идеологическа лудост" е забраната на ЕС за автомобили с бензинови и дизелови двигатели
"Британските шофьори вече плащат едни от най-високите данъци върху горивата в Европа. Повишаването на бюджета ще засегне милиони работещи хора, както и най-уязвимите, които разчитат на автомобилите, за да се придвижват", пише той.
Дженрик приписва плановете на лейбъристите на "нетния нулев фанатизъм" и прави връзка с плановете на лейбъристите да прекратят продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г. [политика, първоначално въведена от консервативното правителство, в което той е работил] и да постигнат нетна нулева електрическа мрежа до 2030 г.
"Изглежда лейбъристите не разбират, че няма награди за това, че първи са достигнали нулева нетна стойност", казва Джерик.
След това той взема на прицел други политики, включително самия Закон за изменението на климата и неговите въглеродни бюджети, които той нарича "безумни политики, които са лоши за работещите хора".
Във връзка с това DeSmog съобщава, че "обещанието на Робърт Дженрик да отмени забележителния закон за изменението на климата в Обединеното кралство му спечели подкрепата на някои от най-известните отрицатели на науката за климата в страната".
Отделно от това Патрик Хоскинг, финансов редактор на "Таймс", е написал статия за необходимостта от пътно таксуване, което да замени данъка върху горивата.
"Определянето на пътни такси няма да бъде сред основните теми в дневния ред на Рийвс следващата седмица. Но признанието, че то поне трябва да бъде проучено и остойностено, отдавна е закъсняло.
За всеки, който иска да бъде смятан за сериозен по отношение на растежа или на фискалната стабилност, времето за криене и отричане е минало", казва той.